Skip to main content
Antwoord

Prepaid nummer is opgeheven, maar wil het graag terug

• June 30, 2025
  • 2 reacties
  • 83 keer bekeken

Bea Smeekes
Nieuwkomer

Hallo,

Ik ben in Augustus 2022 tijdelijk naar het buitenland verhuisd en heb destijds een prepaid sim genomen om mijn nederlandse nummer te behouden voor als wij over een korte tijd weer terug komen. Dit nummer is ook aan een aantal belangrijke dingen gekoppeld.

Nu heb ik helaas iets fout begrepen over het actief houden van dit nummer en ben ik dit nummer nu kwijt, maar sinds kort geloof ik. Het nummer is in ieder geval nog niet in gebruik door iemand anders (‘dit nummer is niet in gebruik’ krijg is als bericht als ik het nummer bel)

Wat zijn mijn opties om dit nummer terug te krijgen? 

Ontzettend bedankt voor de hulp alvast!! 

Beste antwoord door PeterG

Die zijn er helaas niet. Als je een prepaid bewust of onbewust laat verlopen geldt dit als een opzegging. Je bent het nummer dan kwijt, ook met een abonnement.

Bij prepaid wordt het al na 3 maanden gekoppeld aan een andere simkaart en deze eveneens prepaid sim komt ergens in het land in een verkooppunt te liggen.

Het nummer kan dan ook niet losgemaakt worden, anders ligt er een prepaid sim in een winkel zonder nummer.

De simkaart is nog niet verkocht, want is duidelijk niet geactiveerd. Maar ja, zelfs kpn gaat zo'n simkaart niet zoeken, want dat kan alleen al alle supermarkten (ah, jumbo, dekamarkt) zijn waar ie kan liggen. Benzinestations verkopen ook prepaid.

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 30, 2025

Die zijn er helaas niet. Als je een prepaid bewust of onbewust laat verlopen geldt dit als een opzegging. Je bent het nummer dan kwijt, ook met een abonnement.

Bij prepaid wordt het al na 3 maanden gekoppeld aan een andere simkaart en deze eveneens prepaid sim komt ergens in het land in een verkooppunt te liggen.

Het nummer kan dan ook niet losgemaakt worden, anders ligt er een prepaid sim in een winkel zonder nummer.

De simkaart is nog niet verkocht, want is duidelijk niet geactiveerd. Maar ja, zelfs kpn gaat zo'n simkaart niet zoeken, want dat kan alleen al alle supermarkten (ah, jumbo, dekamarkt) zijn waar ie kan liggen. Benzinestations verkopen ook prepaid.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Bea Smeekes welkom op de KPN Community. Wat een nare situatie zeg. Ik moet mij aansluiten bij Peter, ik zie ook niet direct een oplossing om dit nog terug te draaien. Formeel is het verlopen dan inderdaad een opzegging en valt het nummer terug in een algemene voorraad.