Hoi @MarioMarioÂ
Welkom op de community van KPN.
Uiteraard zit je niet levenslang vast aan provider Vodafone, maar kun je altijd overstappen naar een andere provider zoals KPN.
Normaal gesproken dien je inderdaad nummerbehoud te bevestiging door een sms te sturen naar het verkorte nummer 6688, hiermee bevestig je dat het 06-nummer van jouw is.
Het kan natuurlijk zijn dat je bij Vodafone Prepaid toch beltegoed op de kaart moet hebben staan, om deze sms te kunnen versturen.
Werkt deze methode niet, dan kun je via de telefonische klantenservice van KPN alsnog nummerbehoud regelen, waardoor jouw huidige Vodafone 06-nummer over wordt gezet naar KPN.
Vraag van tevoren bij Vodafone je klantnummer op, door te bellen met hun klantenservice (via 0800-0094), maar vaak is een 06-nummer al voldoende.
Telefoonnummer KPN:
- 0800-0402 (Vanaf elke telefoon)
Openingstijden:
- Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
- Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
- Zondag gesloten
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: nummerbehoud en je wordt doorverbonden met de juiste medewerker.
Â
Zelf een terugbel verzoek inplannen, kan vanaf nu ook:
Het antwoord dat jij noemt is juist want het staat ook zo op de website. Het zou leuk zijn als de medewerkers achter 0402 dat ook weten. Inmiddels op jouw advies nog maar een telefoontje gewaagt en opnieuw bleven ze doorvragen naar een (niet bestaand) klantennummer.
Â
Toch maar contact gezocht met vodafone en na het aanmaken van een account ben ik nu de trotse bezitter van een klantnummer. Tot mijn grote verbazing is ook dit nummer vanmorgen afgwezend door vodafone.
Ik heb nu maar beide kaartjes in mijn telefoonnummer gestopt en ga rustig aan al mijn contacten en websites informeren over mijn nieuwe kpn telefoonnummer. Dan kan ik daarna mijn oude nummer gewoon stoppen. Beter nu gecontroleerd met dit nummer stoppen dan nadat ik mijn telefoon kwijt ben er er echt niks meer kan.
Ik had de hoop dat ik het nummer kon overzetten want het is al ruim 25 jaar in mijn bezit, nog voor het bestaan van GSM. Mogelijk is dat dan ook de rede dat dat hele nummerbehoud niet werkt.
Kortom, ik heb het opgegeven.
Â
Hoi @MarioMarioÂ
Erg vervelend dat de medewerkers van de telefonische klantenservice je niet correct willen helpen, dit zou niet zo mogen gebeuren, aangezien je gewoon telefonisch nummerbehoud kunt aanvragen.
Snap dat je er uiteindelijk wel klaar mee bent!
Je kunt hierover nog zeker een klacht indienen bij KPN, zodat er intern met de klantenservice medewerkers hierover gesproken kan worden.
Daarnaast zou een medewerker van de klachtenafdeling jouw alsnog kunnen helpen met het overzetten van je vertrouwde 06 nummer van Vodafone naar KPN.
Link naar het klachtenformulier:Â Klacht indienen
Ook zou je het nog kunnen proberen bij een  KPN Winkel bij jouw in de buurt.
En als slot nog een weetje:
Op 1 juli 1994 begon het toenmalige PTT Telecom (tegenwoordig KPN) met het eerste GSM netwerk van Nederland, gevolgd met Libertel (tegenwoordig Vodafone) die zijn GSM netwerk in september 1995 opende.
Het is dus iets meer dan 30 jaar geleden, dat het eerste GSM netwerk live ging in Nederland.
Waarmee jouw laatste alinea dus niet klopt!
Klachten indienen heeft weinig zin ben ik bang voor. Een van de problemen waarom het bij mij niet lukt lijkt ook te zitten in de samenwerking tussen Vodafone en KPN, ik denk niet dat ik dat deel bij een helpdesk-medewerker kan neerleggen.
Dat laatste kan kan wel een beetje kloppen inderdaad. Ik dacht dat het 25 jaar was. Maar het is inderdaad langer geleden In 1998 kocht een auto met een vaste Nokia 6050 telefoon. Voor die tijd had ik een losse GSM en een analoge telefoon en voor zover ik weet hadden die hetzelfde telefoonnummer. Die analoge weet ik niet helemaal zeker, de auto wel, want daar zat ook een reclame sticker op met dat nummer. Je doet me er nu ff aan herinneren dat ik echt oud wordt pffff
Â
Â
Afgelopen vrijdag ik kreeg ik per email definitief de afwijzing van mijn laatste poging tot nummerbehoud in combinatie met een klantnummer van Vodafone. Ik had na deze afwijzing besloten om bij Voda te blijven.
Op advies van Michel.uit.Arnhem dan toch maar een klacht indienen zodat een volgende patient beter wordt geholpen.Â
10:15 vulde ik in de chat 'klacht’ in. Na wat algemene vragen zou ik worden teruggebeld.
10:25 teruggebeld door een medewerker die niets van het probleem begreep.
'Dat kan toch gewoon via SMS??, ik ga het even hogerop vragen wat ik over het hoofd zie.’Â
10:30 vroeg hij mijn gegevens en kon ik via SMS het nummerbehoud bevestigen. Zou een dag of drie duren.
10:45 mail van KPN dat de nummerwijziging tussen 11:00 en 13:00u zou plaatsvinden.
11:03 bevestiging dat alles was gelukt. (en dat was ook zo) .
conclusie:
Na uren in de wacht te hebben gestaan vorige week, lijkt de klachtenroute enige juiste te zijn.
3 kwartier tussen eerste chat en vollledig over! Het kan dus gewoon.
(waarom kan dat niet zonder klachtenroute???)
Â
Ik ben blij dat het toch gelukt is. Uiteraard betreur ik dat je daar zoveel tijd aan kwijt bent geweest. Dat had echt niet gehoeven en inderdaad, zou een willekeurige collega dit ook voor jou had kunnen regelen. Misschien was er een (tijdelijk) issue met het nummer. Maar dan had je daar goed over moeten worden voorgelicht en had het later alsnog door dezelfde collega opgelost moeten worden.
Excuus namens KPN voor al dit gedoe.Â
Hoi ​@MarioMarioÂ
Het is jammer en treurig dat je hiervoor toch de klachtenroute hebt moeten nemen, dit had nooit zo mogen gebeuren is mijn mening.
Maar goed, het is je dankzij deze route wel gelukt om je Vodafone 06-nummer over te laten zetten naar je mobiele abonnement bij KPN, wat uiteraard wel positief is.
Voor de rest sluit ik mij aan, bij de woorden van moderator ​@Erwin van KPNÂ