Skip to main content

We proberen de prepaid SIM kaart op te waarderen, maar krijgen de melding “account opgeschort of geblokkeerd”. De SIM kaart wordt intensief gebruikt, om verbinding te maken met een kachel. Is er te achterhalen wat het probleem is?

Hoi @Anke_L en welkom op het forum! Toevallig kortgeleden eenzelfde topic beantwoord waarbij het zelfde speelt. Heb je de prepaidkaart 9 maanden lang niet gebruikt (dus SMS’en, bellen, opwaarderen of MB's verbruiken), dan wordt de aansluiting helaas opgeheven. Mocht je niet zeker weten of dit bij jou speelt, zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met het 06-nummer waar het om gaat? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kijk ik wat er aan de hand is. 


Dankjewel @Sanne_M , ik heb net het nummer toegevoegd aan mijn forum profiel! Fijn dat je mee wilt kijken. Tot 2 maanden geleden is het nummer nog gebruikt!


Bedankt! Ik heb gekeken en zie dat dit nummer helaas op 28 juli volledig gedeactiveerd is omdat het langer dan 9 maanden niet is gebruikt. Het is dus helaas niet meer terug te halen. Je kunt wel een nieuwe prepaid simkaart bestellen. 🙂 Je kunt ook een prepaid simkaart kopen in de KPN winkel, dan krijg je hem direct mee en kun je die hopelijk snel aan de kachel koppelen zodat je die weet kunt gebruiken. 


@Sanne_M , hoe kan dit gebeuren terwijl de kachel nog gewoon gebruikt is? Heeft dat te maken met het feit dat het niet in een telefoon zit en er dus niet mee gebeld of geSMSt wordt? Het is nogal wat dat het nummer dan zomaar gedeactiveerd wordt zonder enige waarschuwing! Op het nummer een waarschuwing sturen is wat weinig, als het al 9 maanden niet gebruikt zou zijn… waarom dan ook niet een email naar de gebruiker? Alle gegevens zijn tenslotte bekend bij KPN!


@Anke_L , ja, je moet inderdaad die nummer zelf tenminste een keer in de 6 maanden actief gebruiken, dus bellen, SMS versturen, internetten of opwaarderen. (Gebeld of geSMSd worden telt hier niet mee!) Anders wordt die Nummer helaas na in totaal 9 maanden opgeheven.


Wat @Joris62 aangeeft klopt @Anke_L. We waarschuwen als er 5 maanden geen verbruik is geregistreerd. Dan SMS’en we dat we over 30 dagen de aansluiting eenzijdig blokkeren en je hem nog wel kunt deblokkeren door op te waarderen. Na 6 maanden SMS’en we dat de aansluiting geblokkeerd is. Als er daarna 3 maanden nog steeds geen verbruik is wordt deze opgeheven. Met verbruik wordt dit bedoeld: 

je moet inderdaad die nummer zelf tenminste een keer in de 6 maanden actief gebruiken, dus bellen, SMS versturen, internetten of opwaarderen. (Gebeld of geSMSd worden telt hier niet mee!)