Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb een vraag over prepaid bellen. Deze week (en ook al eens eerder) ontving ik het volgende bericht toen ik wilde bellen:

“uw prepaid tegoed is lager dan € 1, u moet eerst opwaarderen” (of iets van gelijke strekking) Bellen was niet mogelijk.

Na opwaarderen met € 15,00 bleek het beltegoed opeens weer € 22,50 te zijn. Ik had dus makkelijk een telefoontje kunnen plegen ter waarde van maximaal € 7,50. 

Dit is ook al eerder voorgekomen. Wat een merkwaardige manier van handelen KPN! Om een telefoontje te plegen dat minder kost dan € 1,00, wordt ik gedwongen om op te laden. Leuke spaarpot voor KPN.

Graag ontvang ik uitleg waarom dit zo gaat. En pas uw meldingen aan, mocht er een andere reden achter schuilen.

Met vriendelijke groet,

E.V.

De 7,50 extra is te verklaren omdat je waarschijnlijk op het bonus tarief plan zit.

Dat houd in dat je bij elke opwaardering een bepaalde hoeveelheid extra gratis beltegoed krijgt, bij een opwaardering van 15 euro is dat inderdaad 7,50 euro, zie volgende link voor meer info: https://www.kpn.com/service/mobiel/prepaid-opwaarderen/bonustariefplan.htm


Bedankt voor het antwoord, dan begrijp ik waar het vandaan komt. Maar zelf heb ik dit nooit ingesteld. Oorspronkelijk was het een prepaid nr van Telfort, dat automatisch is overgezet naar KPN. Met dus blijkbaar dit bonus systeem. Zijn er nog meer van dit soort verrassingen gekoppeld aan dit nr?