Skip to main content
Antwoord

Prepaid opwaarderen vanuit buitenland zegt: account is opgeschort of geblokkeerd

• July 2, 2025
  • 5 reacties
  • 67 keer bekeken

Hoi,

Zit in het buitenland en wil mijn pre-paid opwaarderen zodat ‘ie nog langer geldig blijft maar krijg de boodschap “Uw account is opgeschort of geblokkeerd” terwijl ik op 16 maart nog een sms er mee verstuurd heb.

Kan dus niet meer bellen / sms’en en wil absoluut voorkomen dat het nummer opgeheven wordt.

Gaarne hulp !

Dank / vriendelijke groeten,

Hans

Beste antwoord door Denise van KPN

De melding dat jouw account opgeschort of geblokkeerd zou zijn, doet mij vermoeden dat jouw prepaid langer dan 9 maanden niet is gebruikt. Prepaid beltegoed is onbeperkt geldig, als je het eens in de 6 maanden gebruikt. Na 6 maanden geen activiteit wordt deze geblokkeerd voor gebruik. Je kan deze blokkade opheffen door op te waarderen. Dit lukt alleen niet meer als het nummer langer dan 9 maanden niet gebruikt is.

Wil je dit zeker weten? Dan raad ik je aan contact met onze klantenservice op te nemen. Dat kan door een belafspraak te maken of door contact op te nemen via een van onze social media kanalen (Instagram, Facebook of X).

5 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

De melding dat jouw account opgeschort of geblokkeerd zou zijn, doet mij vermoeden dat jouw prepaid langer dan 9 maanden niet is gebruikt. Prepaid beltegoed is onbeperkt geldig, als je het eens in de 6 maanden gebruikt. Na 6 maanden geen activiteit wordt deze geblokkeerd voor gebruik. Je kan deze blokkade opheffen door op te waarderen. Dit lukt alleen niet meer als het nummer langer dan 9 maanden niet gebruikt is.

Wil je dit zeker weten? Dan raad ik je aan contact met onze klantenservice op te nemen. Dat kan door een belafspraak te maken of door contact op te nemen via een van onze social media kanalen (Instagram, Facebook of X).

• Auteur
  • Topper
  • July 4, 2025

Hoi Denise,

De sms staat in mijn Messages lijst en zoals geschreven kan ik niet bellen en ook niet gebeld worden omdat ik in het buitenland zit en ze accepteren mijn buitenlandse nummer niet voor een belafspraak😒

Ook via de chat lukt het niet om een medewerker te spreken te krijgen terwijl ze wel DIRECT kunnen bellen - waardeloos !

In mijn KPN staat het nummer wel nog steeds …

Ga alles overzetten naar m’n andere nummer (abo) maar ben niet blij😢

Jammer maar helaas !

Dank / groetjes,

Hans

💡TIP voor KPN - stuur een sms en / of e-mail naar de klant één week (en één dag) voordat het nummer geblokkeerd wordt; dat zouden heel veel mensen erg fijn vinden !

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 4, 2025

Hallo ​@hanscvos911 ,

Ik begrijp dat een terugbelafspraak nu niet lukt. 

Vanuit het buitenland is KPN klantenservice via elke telefoon bereikbaar via +31 6 12001200

Houd hierbij rekening met buitenbundel belkosten. Binnen de EU valt het binnen jouw bundel.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Je geeft aan dat jouw nummer waarschijnlijk nog bestaat omdat je op 16 maart 2025 een sms hebt verstuurd. Als dat zo is: Je kunt dan proberen om jouw saldo op te waarderen via een beltegoedbon. Die zou dan door een kennis of familielid gekocht kunnen worden in Nederland. 

• Auteur
  • Topper
  • July 4, 2025

Lezen is ook een vak😒

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@hanscvos911 Ik wil je vragen vriendelijk te blijven. Passief agressieve opmerkingen als ‘lezen is ook een vak’ kan ervoor zorgen dat men je niet meer wilt helpen. Terwijl onze community juist graag met je mee wil denken.

Dat je via de chat niemand te spreken krijgt, klopt. We hebben namelijk geen direct chat meer, alleen een chatbot die probeert jouw vragen te beantwoorden. Lukt het de chatbot niet, dan kan je een belafspraak inplannen. Maar ik kan me voorstellen dat dit in jouw geval lastig is. Daarom heb ik ook gelijk de optie gegeven om via een van onze social media kanalen contact op te nemen. Mijn collega's van webcare helpen je graag verder.

💡TIP voor KPN - stuur een sms en / of e-mail naar de klant één week (en één dag) voordat het nummer geblokkeerd wordt; dat zouden heel veel mensen erg fijn vinden !

Een hele goede tip! Gelukkig hebben we hier zelf ook aan gedacht en sturen we sms’jes ter herinnering.

In mijn KPN staat het nummer wel nog steeds …

Staat in MijnKPN dat het nummer nog actief is? Want dan zou je het nummer dus nog wel moeten kunnen opwaarderen. Waarom het dan toch niet werkt, weet ik zo niet. Daarvoor zal er echt even in het systeem gekeken moeten worden. Neem daarvoor asjeblieft contact op via een van onze social media kanalen als bellen echt geen optie is.