Skip to main content
Beantwoord

Prepaid sim activeren in het buitenland lukt niet

  • 9 August 2024
  • 10 reacties
  • 67 keer bekeken

Hallo,

Ik weet dat ik mijn PREPAID sim in het buitenland kan activeren door te bellen naar de klantendienst. 

Dat deed ik maar aldaar staat in het systeem dat ze al actief is en in het andere dat dat niet zo is.

Ze konden me niet helpen. 

Kan iemand me een trip naar Nederland besparen?

Thanks!

Hoi. Raar dat ie al actief staat of lijkt te staan.

Maar… in het buitenland werkt ie ALLEEN als je beltegoed hebt gestort. Anders doet ie het buiten Nederland nog steeds niet.

Als je een 10 tje overmaakt werkt het dan wel?

https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm 


Hey Peter,

Ik kan niet opwaarderen want… de kaart is niet geactiveerd. 🥴


Als je gegevens NAW en 06 nummer in je profiel staan kan de kpn moderator er naar kijken en eventueel nog activeren. 

https://community.kpn.com/settings/profile

Maar wegens vakantie bezetting is de wachtrij ongeveer 3 dagen vanaf plaatsing. 


Ik heb het 06-nummer in het profiel gezet. 🤞🏼


Welkom op de community @Nicooooo, om prepaid zelf te activeren moet je inderdaad verbonden zijn met ons netwerk. Als je in het buitenland bent kunnen wij dat wel, maar alleen het 06-nummer is daarvoor niet genoeg. Bij prepaid hebben we het bijbehorende simkaartnummer ook nodig. Zou je die ook aan je profiel kunnen toevoegen en een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Hey @Jasper van KPN,

Ik heb het simkaartnummer als opmerking vermeld.

Dank!


Jasper van KPN schrijft: Bij prepaid hebben we het bijbehorende simkaartnummer ook nodig.

Oh jee. Dat vergeet ik steeds… Sorry, Nicooooo.


Dank je @Nicooooo, ik heb 'm geactiveerd! Het kan zijn dat je jouw toestel een keertje opnieuw moet opstarten. Daarna zal het werken.

 

Oh jee. Dat vergeet ik steeds… Sorry, Nicooooo.

Ik kan natuurlijk niet voor Nico spreken, maar het zorgde voor weinig vertraging in dit geval 😉


@Jasper van KPN @PeterG 

Bedankt voor de hulp! Alles werkt.


Graag gedaan @Nicooooo, als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden. Veel plezier eerst in het buitenland! 


Reageer