Skip to main content
Beantwoord

Prepaid SIM geblokkeerd/opgeschort

  • 9 August 2024
  • 4 reacties
  • 85 keer bekeken

Hallo, ik woon in het buitenland en gebruik voor veel dingen mijn buitenlandse nummer. Hierdoor ben ik niet erg actief met mijn NL pre-paid simkaart en deze is nu (zonder enige waarschuwing) geblokkeerd. Ik heb geprobeerd op te waarderen maar kreeg de melding dat het nummer geblokkeerd of opgeschort is.

 

Is er een manier om dit nummer te reactiveren? Ik ben van plan ergens in de toekomst terug te verhuizen en houd daarvoor graag mijn oude nummer.

Hoi @Jellee 

Welkom op de community van KPN.

De kans is groot dat je prepaid aansluiting automatisch is opgeheven, waarbij je 06-nummer volledig komt te vervallen.

Dit gebeurt als je de afgelopen 6 maanden géén actief gebruik hebt gemaakt met je KPN Prepaid aansluiting, door even te internetten, te bellen naar een ander vast of mobiel nummer, sms te sturen of je beltegoed op te waarderen.
Na deze 6 maanden kun je je zelf niets meer (je 06-nummer wordt bevroren), maar je krijg nog wel 3 maanden de tijd om je prepaid tegoed op te waarderen, waarna de blokkade er weer vanzelf afgaat.

Doe je dat ook niet, en er zijn in totaal 9 maanden voorbij, dan komt je prepaid aansluiting en 06-nummer definitief te vervallen, en kan deze niet méér geactiveerd worden.

Dit staat ook keurig vermeld op de website van KPN:
 

Hoe lang is mijn prepaidtegoed geldig?
 

Als je langer dan 6 maanden je tegoed niet gebruikt, wordt het bevroren voor 90 dagen. Je kan dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je beltegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

  • Waardeer je binnen 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en en internetten.

  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaidtegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaidpakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

 


Hallo @Jellee ,

Je hebt een kans om het nummer te behouden als dat nummer nu in de 90 dagen “quarantaine” zit. 
 

In dat geval kun je jouw nummer behouden door op te waarderen via een opwaardeerbon. 
 

Hoe weet je of je in die 90 dagen zit? 
 

Wanneer je op je telefoon de app MijnKPN installeert en je bent buiten de 90 dagen dan staat er na inloggen met je KPN account het volgende bij producten, jouw 06 nummer. 

 

Jouw simkaart is niet meer actief, je kunt deze van je account verwijderen.

Prepaid simkaart verwijderen →

(met dank aan @Friesian voor deze tekst.)

 

Ter aanvulling de informatie die ik hier wel vaker verstrek: 

Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je één keer in de zes maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en of internetten. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden. 

 

Je kunt jouw nummer redden door een opwaardering. Het bedrag maakt niet uit. Tien euro is ook voldoende. 
 

Vraag een kennis in Nederland om ergens (bv bij een tankstation of supermarkt) een opwaardeerbon te kopen. En dan die code aan jou door te spelen. 

  • Maak een sms met de volgende tekst: tcode opwaardeerbon] Opwaarderen(bijvoorbeeld: 123456789123456 Opwaarderen). Stuur de sms vervolgens gratis naar 1266. Je beltegoed wordt direct opgewaardeerd.
  • Bel gratis met de mobiele telefoon die je wilt opwaarderen naar 1244 en kies voor optie 9. Toets de code van je opwaardeerbon in en sluit af met een #. Je prepaid beltegoed is nu opgewaardeerd.

Wacht daar niet te lang mee. Na die zes maanden heb je nog 90 dagen om jouw nummer te redden. Daarna is het nummer definitief weg. 
 

Je kan mogelijk ook online opwaarderen, indien je niet via Ideal kan betalen, kan je ook kiezen voor Paypal of Creditcard

https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

Maar dat werkt niet altijd bij een schorsing. Een opwaardeerbon werkt altijd. 
 

Verdere info: 

 

 


Hoi @Jellee welkom op onze community! Ik zie dat er al goede antwoorden gegeven worden. Kom je er een beetje uit zo?


Hallo @Jellee ,

Je hebt een kans om het nummer te behouden als dat nummer nu in de 90 dagen “quarantaine” zit. 
 

In dat geval kun je jouw nummer behouden door op te waarderen via een opwaardeerbon. 
 

Hoe weet je of je in die 90 dagen zit? 
 

Wanneer je op je telefoon de app MijnKPN installeert en je bent buiten de 90 dagen dan staat er na inloggen met je KPN account het volgende bij producten, jouw 06 nummer. 

 

Jouw simkaart is niet meer actief, je kunt deze van je account verwijderen.

Prepaid simkaart verwijderen →

(met dank aan @Friesian voor deze tekst.)

 

Ter aanvulling de informatie die ik hier wel vaker verstrek: 

Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je één keer in de zes maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en of internetten. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden. 

 

Je kunt jouw nummer redden door een opwaardering. Het bedrag maakt niet uit. Tien euro is ook voldoende. 
 

Vraag een kennis in Nederland om ergens (bv bij een tankstation of supermarkt) een opwaardeerbon te kopen. En dan die code aan jou door te spelen. 

  • Maak een sms met de volgende tekst: mcode opwaardeerbon] Opwaarderen(bijvoorbeeld: 123456789123456 Opwaarderen). Stuur de sms vervolgens gratis naar 1266. Je beltegoed wordt direct opgewaardeerd.
  • Bel gratis met de mobiele telefoon die je wilt opwaarderen naar 1244 en kies voor optie 9. Toets de code van je opwaardeerbon in en sluit af met een #. Je prepaid beltegoed is nu opgewaardeerd.

Wacht daar niet te lang mee. Na die zes maanden heb je nog 90 dagen om jouw nummer te redden. Daarna is het nummer definitief weg. 
 

Je kan mogelijk ook online opwaarderen, indien je niet via Ideal kan betalen, kan je ook kiezen voor Paypal of Creditcard

https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

Maar dat werkt niet altijd bij een schorsing. Een opwaardeerbon werkt altijd. 
 

Verdere info: 

 

 

@Jellee 

Is het opwaarderen inmiddels gelukt via een (door een kennis in Nederland) aangeschafte opwaardeerbon? 


Reageer