Skip to main content

Ik heb een nieuwe prepaid SIM in m'n alarmcentrale gezet. Centrale kan niet aanmelden op mobiele netwerk. De sim doet het wel in een normaal toestel.

Hallo @Evert-m , heb je eerst m.b.v. jouw telefoon de pincode van deze simkaart ‘uit’ gezet?
Via jouw alarmcentrale kan deze pincode niet ingevoerd worden (denk ik) en dan kan de centrale zich niet aanmelden op het mobiele netwerk.


pincode is uitgezet.


Hallo @Evert-m zou het kunnen dat het probleem zit in het gebruiken van een 06 nummer waar dit niet meer mag?

“De overheid heeft bepaald dat 06-nummers niet meer gebruikt mogen worden voor elektronische communicatiediensten waarbij het nummer normaliter niet of automatisch wordt opgeroepen. Om een tekort aan 06-nummers in de toekomst te voorkomen worden deze nummers daarom voor 31 december 2017 omgezet naar een 12-cijferig 097-nummer.”

 


Dag LuToLu, Dat zou kunnen zijn, Ik weet niet of KPN daar op controleert, zal het in ieder geval eens navragen.


@Evert-m Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je simkaart niet werkt in het alarm. Voor zover ik weet is de situatie die @LuToLu schetst vooral bedoelt voor data-only nummers. 

Omdat de simkaart in een toestel wel werkt lijkt het er op dat het wellicht iets in de alarmcentrale zelf is. Zijn er wellicht nog handelingen die op de centrale zelf uitgevoerd kunnen worden?