Skip to main content
Antwoord

Prepaid SIM kaart activeren in het buitenland

• June 13, 2025
  • 6 reacties
  • 86 keer bekeken

Hallo,

Ik heb in Nederland een KPN prepaid SIM startpakket gekocht en heb deze meegenomen naar het buitenland.
Ik probeerde zojuist de SIM kaart te activeren en kwam er dus achter dat dat niet gaat.

Helaas wist ik dat niet.

ik hoop dat een KPN medewerker de SIM voor mij kan activeren?
Dat zou erg fijn zijn!
Ik heb het telefoon nummer aan mijn community profiel toegevoegd.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten,

Rob

Beste antwoord door Erik van KPN

Hey ​@Rob_de_Vries, welkom! Ik heb de simkaart voor je geactiveerd. Hij zou het met een paar minuten automatisch moeten doen. Zo niet, herstart je telefoon even. Dan kun je daarna ongestoord verder met je reis/verblijf 👍🏻

Admin edit:

Let op: je kunt jouw simkaart alleen activeren in Nederland. Ga je naar het buitenland? Zorg dan dat je jouw simkaart activeert vóór vertrek. Activeren vanuit het buitenland is niet meer mogelijk.

6 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 13, 2025

Hey ​@Rob_de_Vries, welkom! Ik heb de simkaart voor je geactiveerd. Hij zou het met een paar minuten automatisch moeten doen. Zo niet, herstart je telefoon even. Dan kun je daarna ongestoord verder met je reis/verblijf 👍🏻

Admin edit:

Let op: je kunt jouw simkaart alleen activeren in Nederland. Ga je naar het buitenland? Zorg dan dat je jouw simkaart activeert vóór vertrek. Activeren vanuit het buitenland is niet meer mogelijk.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 14, 2025

Hallo Erik,
Bedankt voor je hulp, de simkaart werkt inderdaad. 👍🏻

Ik wil ook graag mijn prepaid kaart activeren in het buitenland 

Admin: mobiel nummer verborgen i.v.m. privacy

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 28, 2025

Hey ​@Steffensgård, welkom! Het is praktischer om voor dit soort vragen een eigen topic aan te maken. Zoals je ziet kan het bij een reactie in een bestaand topic soms even duren voor je wat hoort. Is het activeren inmiddels gedaan?

Nee,want de helpdesk van KPN zegt dat het niet kan.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 4, 2025

Ah, dat is jammer om te horen, want het kan wel. Ik heb dan ook bij dezen je simkaart geactiveerd. Werkt binnen een paar minuten. Als dat niet zo is, herstart je toestel even, ​@Steffensgård.