Skip to main content

ik heb een oude mobiele tel van 10 a 12 jaar oud met een simkaart zonder abonnement en nog 5,61 euro beltegoed en moet deze min 1x per half jaar gebruiken. Er is nu een goede iphone beschikbaar waar ik verder mee wil als ik de bediening onder controle krijg. Ik ben 74 dus zal niet makkelijk zijn. ik zoek dus een nieuwe simkaart om te bellen en met beperkt internet zonder abonnement en met dezelfde condities als mijn oude simkaart van kpn maar kan hem niet vinden. wie helpt mij

ik heb een oude mobiele tel van 10 a 12 jaar oud met een simkaart zonder abonnement en nog 5,61 euro beltegoed en moet deze min 1x per half jaar gebruiken. Er is nu een goede iphone beschikbaar waar ik verder mee wil als ik de bediening onder controle krijg. Ik ben 74 dus zal niet makkelijk zijn. ik zoek dus een nieuwe simkaart om te bellen en met beperkt internet zonder abonnement en met dezelfde condities als mijn oude simkaart van kpn maar kan hem niet vinden. wie helpt mij


Je kan gewoon bij kpn blijven en je zelfde nummer behouden hoor, met dezelfde voorwaarden, ook hoef je geen abbo te nemen en kan je gewoon prepaid blijven gebruiken.

 

Je huidige simkaart is waarschijnlijk te oud om in een iphone te gebruiken, maar Je kan een vervangende prepaid simkaart via deze link aanvragen: https://www.kpn.com/service/mobiel/sim-kaart/aanvragen/prepaid-sim-kaart.htm Dat kost eenmalig 5 euro en word verrekend via je beltegoed saldo

 

Je behoud dan dus je huidige nummer en alle voorwaarden!


kpn geeft in het bestelformulier aan dat er onvoldoende tegoed op de oude simkaart staat maar er staat 5,61 euro op terwijl het 4,99 euro kost. ik kan dus niet bestellen volgens kpn. Het saldo is gecontroleerd en dus voldoende om de kosten te dekken. ik begrijp niet waarom het niet lukt.


kpn geeft in het bestelformulier aan dat er onvoldoende tegoed op de oude simkaart staat maar er staat 5,61 euro op terwijl het 4,99 euro kost. ik kan dus niet bestellen volgens kpn. Het saldo is gecontroleerd en dus voldoende om de kosten te dekken. ik begrijp niet waarom het niet lukt.


Bonus beltegoed telt niet mee, het moet echt eigen gekocht tegoed zijn, weet niet of dat zo is in jou geval?


is eigen gekocht tegoed. Hoe los ik dit nu op. er is geen telefoonwinkel in venlo of omgeving


is eigen gekocht tegoed. Hoe los ik dit nu op. er is geen telefoonwinkel in venlo of omgeving


Vreemd! Dan raad ik je aan om onder je profiel : https://forum.kpn.com/settings/profile > Prive opmerkingen je mobiele nummer en simkaart nummer toe tevoegen. Dan kan een kpn moderator, wanneer dit topic word opgepakt je verder helpen.


@zojka Ik heb even gekeken en je zou voldoende saldo moeten hebben om een simkaart te kunnen bestellen voor je nieuwe iPhone. Kun je het nog een keer proberen? Zou je anders ook nog even jouw postcode en huisnummer kunnen invullen in jouw profiel? Dan kijk ik even verder en stuur je dan een nieuwe simkaart op.


@zojka Heb je nog een nieuwe simkaart weten te bemachtigen? Als ik nog iets voor je kan doen dan help ik graag!


De door mij gekozen manier is niet gelukt. Heb ook nog een afspraak gemaakt voor videobellen met een adviseur maar die hebben niet op de gemaakte afspraak gebeld. Heb dus van ellende maar een nieuwe kaart besteld zonder nummerbehoud en betaald. Heb dus nu 2 prepaid tel.nrs. Heb  nu een simkaart met 1gb internet maar dit is slechts 1 mnd geldig. Kon ik  niet opmaken uit de beschrijving van de kaart. Beltegoed is wel geldig met min. 1x bellen per half jaar, dit had ik ook verwacht van de 1 gb internet om het onder de knie te krijgen.  Ik kan het  niet zo snel leren. Jammer allemaal. Moet maar een overstap overwegen. Ben dus ontevreden.


Dat snap ik Zojka en dit is zeker niet de bedoeling. De MB's zijn inderdaad beperkt houdbaar en ik vind het jammer dat dit niet duidelijk is geworden voor de aanschaf. Ik wil graag even kijken of ik je tegemoet kan komen in de gemaakte kosten. Kun je het nummer wat je nu in gebruik hebt in het vakje met persoonlijke opmerkingen plaatsen in jouw profiel? Dan kijk ik even.


De door mij gekozen manier is niet gelukt. Heb ook nog een afspraak gemaakt voor videobellen met een adviseur maar die hebben niet op de gemaakte afspraak gebeld. Heb dus van ellende maar een nieuwe kaart besteld zonder nummerbehoud en betaald. Heb dus nu 2 prepaid tel.nrs. Heb  nu een simkaart met 1gb internet maar dit is slechts 1 mnd geldig. Kon ik  niet opmaken uit de beschrijving van de kaart. Beltegoed is wel geldig met min. 1x bellen per half jaar, dit had ik ook verwacht van de 1 gb internet om het onder de knie te krijgen.  Ik kan het  niet zo snel leren. Jammer allemaal. Moet maar een overstap overwegen. Ben dus ontevreden.

Je kan je eigen bestaande nummer, die je op je oude simkaart had gewoon behouden hoor, die word dan overgezet op je nieuwe simkaart.

Je moet dan volgens deze link naar een KPN shop of bellen met de klantenservice en vragen om nummerbehoud: https://www.kpn.com/prepaid/nummerbehoud.htm

Dat kan je gratis aanvragen.


In venlo is de winkel definitief gesloten dus moet ik min. 50 km rijden. Klantenservice is ook niet alles heb ik van de week gemerkt.

Ik heb genoeg  moeite gedaan en stop ermee.


U wilt toch het nummer behouden en prepaid blijven?

Wat is dan het bezwaar om het beltegoed wat op te krikken. Met bv. een tientje. En dan de simkaart te vervangen via onderstaande link. Het nummer blijft hetzelfde dus het beltegoed (en het nummer) blijft behouden.

Simkaart vervangen (kies voor prepaid; het is met nummerbehoud en behoud van tegoeden)


Tav Remco 

Kan mijn profiel even niet vinden, daarom hier mijn in gebruik zijnde nieuwe nr *******.


​​Dank je Zojka. Ik heb met het oog op jouw privacy het nummer even verwijderd. Ik heb even gekeken en beide nummers zijn nog actief. Zoals Peter al aangeeft is het dan zeker ook een optie om het oude nummer te behouden. Ik kan mij voorstellen dat veel andere mensen dat nummer hebben en dat je dat je gehecht bent aan het nummer. Zal ik er voor zorgen dat je voor dat nummer een nieuwe simkaart ontvangt?


Heeft geen nut meer. Hebben het nieuwe nr al gedeeltelijk doorgegeven. Beter is nu het oude nr opheffen en restant beltegoed omzetten en misschien ter genoegdoening wat extra internet want daar was het allemaal om te doen. Dan sluiten wede discussie en wens ik je een fijn weekend.


Dat gaan we doen. Ik ga de kosten voor de nieuwe simkaart, het resterende tegoed en een compensatie voor de stroeve gang van zaken bijschrijven als beltegoed op het nieuwe nummer. Dan kun je zelf een bundel aanschaffen wanneer je extra data nodig hebt. Ik ga het voor je in orde maken!


Afspraak was dat het oude tel nr  opgeheven zou worden en het beltegoed bijgeschreven zou worden op de nieuwe simkaart. Vergeten??

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Hoi @zojka. Ik neem het even over van mijn collega @Remco_. Ik zie dat hij een aantal dagen geleden een bedrag heeft vergoed, dus al het goed is heb je het inmiddels al ontvangen. :relaxed:


Reageer