Skip to main content

Hallo!

Ik heb een simkaart waarvan het nummer vervallen is, stond zo op Mijn Kpn-account. Dat moet de afgelopen maanden zijn gebeurd

Ik zou graag hetzelfde nummer willen hebben. Het beste is als ik dezelfde simkaart kan gebruiken en deze gewoon opnieuw kan activeren. Is dit mogelijk en hoe kan ik dit doen?
Bij gebreke daarvan wil ik een nieuwe simkaart bestellen, maar wil ik hetzelfde nummer gebruiken. Is dat ook  mogelijk?
Ik kan begrijpen als hieraan kosten zijn verbonden.

Bij voorbat dank!

 

Groetjes,

Diah

Hallo @DNWhy ,

Als jouw telefoonnummer eenmaal is vervallen, dan is het niet meer mogelijk om dit nummer terug te krijgen. 

Je kunt een nieuw simkaartje kopen, maar dan heb je wel meteen een nieuw 06-nummer. 

 

toelichting : 

Een prepaid moet minimaal binnen elke 180 dagen een keer gebruikt worden (zelf bellen met verbinding, sms versturen, internet gebruiken). Indien niet gebruikt wordt die na die periode geblokkeerd. Je hebt dan nog 90 dagen om op te waarderen. De telefoon wordt dan weer bruikbaar en het bevroren tegoed komt weer vrij.

Is er 9 maanden niks mee gedaan dan is de aansluiting en het nummer vervallen. 
Het beltegoed vervalt en wordt niet gerestitueerd.


Bedankt voor de snelle reactie.
Ik zal zien of het echt dood is of nog kan worden ‘opgewekt’.


Hoi @DNWhy, leuk dat je de community van KPN vraagt om hulp, welkom :)

Noordzee, bedankt voor de uitleg. Dat klopt helemaal!

Tip: Op KPN Prepaid kopen kun je meteen online een nieuwe geactiveerde simkaart bestellen met een extraatje.

De MijnKPN app blijft beschikbaar voor je Prepaid product. De MijnKPN app is er voor alles rondom je producten van KPN en heeft daarom minder specifieke mogelijkheden voor Prepaid. Voor meer grip op je prepaidverbruik en kosten → Download de KPN Prepaid App. Dit helpt je onder andere te voorkomen dat je nieuwe prepaidnummer vervalt, door automatisch op te waarderen.


Heel veel bedankt @Nadia .

I wil graag meteen een prepaid chip kopen.

Bij de KPN Prepaid kopen kan ik de volgende zien:

Kan ik ook mijn oude nummer aanvragen als een nummerbehoud (hopelijk dat het nog niet naar een andere cliënt worden gegeven)?

 

 


Helaas is het niet mogelijk om een vervallen nummer weer te claimen. Wanneer een prepaidnummer komt te vervallen, gaat deze voor ~2 jaar in de ijskast voordat ie weer kan worden uitgegeven. 

Heb je een nieuwe prepaidkaart besteld? Dan zal je dus een nieuw nummer toegekend krijgen. Tenzij je een actief nummer overzet met nummerbehoud. 


Dank je wel @Nadia .
Dat is duidelijk.


Reageer