Skip to main content

Ik zit met hetzelfde probleem. Kunnen jullie hem activeren? tel nr in mijn profiel. Alvast dank! 

Hoi @Roderick Hietbrink . Welkom op het forum.

Ik zag dat je je gegevens al had ingevuld. Ik heb het nummer zojuist geactiveerd. Laat je weten of het werkt? Desnoods nog even herstart van je telefoon doen.


Bedankt Erwin. Is het ook mogelijk om nummerbehoud hier aan te vragen? Ik wil mijn huidige nummer overzetten naar deze prepaid simkaart. 


Is dat nummer nu ondergebracht bij een abonnement? Of is het ook actief als prepaid nummer? In het laatste geval, is het omzetten vrij snel geregeld :slight_smile: Er moet wel minimaal €1,- als ‘gewoon’ beltegoed aanwezig zijn voordat we het nummerbehoud aan kunnen vragen, anders gaat het mis. Zou je op willen waarderen en me daarna een seintje willen geven zodat ik de nummerbehoud aanvraag in kan dienen?

Mocht het nu wél een abonnement betreffen, dan geldt er sowieso een maand wettelijke opzegtermijn bij je huidige provider, vandaar dat het even van belang is om te weten 


Hi Maja het is een abonnement. Ik heb het tel nr dat bij dit abonnement hoort in mijn profiel vermeld


@Roderick Hietbrink Bedankt voor de gegevens. Ik zie dat het abonnement niet actief is bij ons. Heb je dit abonnement bij de andere provider opgezegd of wat is de bedoeling precies? Normaliter gaat Nummerbehoud pas in nadat het abonnement is opgezegd. 
Voor de aanvraag is het belangrijk dat wij ook het klantnummer hebben. Kun je die nog toevoegen aan je profiel? 


Hi Lisa, het abonnement bij Ben is nog niet opgezegd maar ik kan dat vandaag doen. Ik zal het klantnummer opgeven. Kun je me vertellen of het nummer overgezet wordt naar de KPN prepaid simkaart die ik nu heb of wordt die dan opnieuw vervangen door een nieuwe prepaid simkaart?


@Roderick Hietbrink Het nummer van Ben kan op deze simkaart gezet worden, dus je hoeft geen nieuwe te ontvangen. We zitten wel met de opzegtermijn bij Ben. Als je contractvrij bent, heb je (meestal) nog 1 maand opzegtermijn. Het nummer wordt dan op zijn vroegst 21-12 overgezet. Ik heb de nummerportering ingediend. Ben gaat dit komende dagen verwerken. 


Ik kreeg bericht van Ben, zie onder:

 

Ik Ben] heb je nieuwe aanbieder laten weten dat het mogelijk is om in de periode van 21-12-2021 t/m 20-04-2022 nummer +316******** over te laten zetten. De exacte datum kun je aan je nieuwe aanbieder doorgeven. Als zij akkoord gaan met jouw opgegeven datum dan is de datum waarop je mobiele nummer wordt overgezet en je abonnement bij mij wordt beëindigd.


@Roderick Hietbrink Het is helemaal goed gegaan. De (bij ons zichtbaar) goedgekeurde porteerdatum is: 21-12-2021 11:00:00uur :smile:


Bedankt @Lisa@Maja_ en @Erwin_ :nerd: