Skip to main content

Sinds kort kan ik geen SMS of telefoongesprekken meer ontvangen en wanneer iemand mij belt krijgen ze de pieptoon en ‘dit nummer is buiten gebruik’ te horen. Mijn telefoon herkent de sim kaart echter wel gewoon, en andere telefoons ook. Waarom is mijn nummer opeens buiten gebruik?

Bij prepaid moet minstens één keer in zes maanden zelf gebeld, sms-en of internet gebruikt worden om het tegoed geldig te houden. Na die zes maanden (zonder gebruik) wordt eerst uitgaand verkeer geblokkeerd. Je kan nog wel gebeld worden. Dan is er nog 90 dagen om het nummer te deblokkeren door het tegoed op te waarderen. Doe je dat in die periode niet, dan wordt het nummer na die 90 dagen geheel geblokkeerd en definitief opgeheven.

Zie: Vraag over KPN Prepaid? Vind hier je antwoord | KPN

bij de vraag “Hoe lang is mijn prepaidtegoed geldig?


Bij prepaid moet minstens één keer in zes maanden zelf gebeld, sms-en of internet gebruikt worden om het tegoed geldig te houden. Na die zes maanden (zonder gebruik) wordt eerst uitgaand verkeer geblokkeerd. Je kan nog wel gebeld worden. Dan is er nog 90 dagen om het nummer te deblokkeren door het tegoed op te waarderen. Doe je dat in die periode niet, dan wordt het nummer na die 90 dagen geheel geblokkeerd en definitief opgeheven.

Zie: Vraag over KPN Prepaid? Vind hier je antwoord | KPN

bij de vraag “Hoe lang is mijn prepaidtegoed geldig?

Ik heb geen waarschuwing of notificatie oid ontvangen hierover. De simkaart stopte plots ineens met werken


Kan je nog wel zelf bellen en dan iemand bereiken? Op het moment van 5 en 6 maanden zonder actief gebruik wordt er door KPN via sms een waarschuwing gestuurd.


Kan je nog wel zelf bellen en iemand bereiken? Op het moment van 5 en 6 maanden zonder actief gebruik wordt er door KPN via sms een waarschuwing naar je gestuurd.

‘Mobiel netwerk niet beschikbaar’


En nu zegt ie ‘Alleen noodoproepen’


Dan ziet het er slecht uit. Het nummer is buiten gebruik gesteld.

Er zit dan niets anders op om een nieuwe prepaid simkaart te kopen, met dus een nieuw nummer.


Dan ziet het er slecht uit. Het nummer is buiten gebruik gesteld.

Er zit niets anders op dan een nieuwe prepaid simkaart te kopen, met dus een nieuw nummer.

Ai, jammer. Vervelend dat ik daar ook geen waarschuwing voor krijg van kpn. Moet ik dan een nieuwe sim kaart kopen en daar steeds 1200 of #101# oid bellen om hem actief te houden? Of moet ik per se elke zo veel maanden een echt nummer bellen en beltegoed uitgeven?


Er moet minstens één keer per 6 maanden een (klein) beetje van het tegoed worden gebruikt, dus je moet verbinding maken met een ‘echt’ nummer.
Als het goed is krijg je na 5 maanden en na 6 maanden inactief een waarschuwing via sms, maar dan moet het toestel natuurlijk wel aan staan.


 Jij schrijft: steeds 1200 of #101# oid bellen om hem actief te houden

Met deze nummers houd je 'm niet actief.

Je dient steeds binnen 180 dagen na het laatste gebruik* deze geldig te houden door

zelf te bellen naar een nederlands telefoonnummer (vast netnummer/mobiel 06) MET verbinding.

te sms-en

mobiel internet te gebruiken via 4G

op te waarderen

*gebruik is ook een van bovenstaande handelingen. Eén van deze handelingen is voldoende. Tenzij je voor de eerste 3 niet meer genoeg tegoed hebt staan. 

Let ook op: 180 dagen is net geen 6 maanden, maar enkele dagen korter!

 

Ga je door die 180 dagen heen dan kun je nog 90 dagen gebeld worden. Daarna is het over, uit, einde verhaal helaas. Tenzij je binnen die 90 dagen 'respijt’ alsnog opwaardeert door middel van een opwaardeerbon via supermarkt, tijdschrijftenzaak of belwinkel. Want digitaal opwaarderen kan dan ook niet. (wel binnen de 180 dagen termijn natuurlijk)

 

RBxx schrijft: Als het goed is krijg je na 5 maanden en na 6 maanden inactief een waarschuwing via sms, maar dan moet het toestel natuurlijk wel aan staan.

Er wordt een week lang gepoogd de sms af te leveren. Staat ie gedurende die week inderdaad niet aan ontvang je die sms niet.


Let ook op: 180 dagen is net geen 6 maanden, maar enkele dagen korter!

 

Die paar dagen zullen het verschil niet (meer) maken, maar de KPN website spreekt van 6 maanden en 90 dagen.

Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je beltegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

 

@djansen1: als je het 100% zeker wil weten, kan je bellen met 0800-0402. Met het 06-nummer en het simkaartnummer kan de status vastgesteld worden.


Die paar dagen zullen het verschil niet (meer) maken, maar de KPN website spreekt van 6 maanden en 90 dagen.

Ik natuurlijk gelijk kijken…. en inderdaad. Dat is dan veranderd. Tja, ik ga niet alles elke week checken natuurlijk 🙄😜😣. Heel scherp @RBxx .

http://kpn.com/prepaid .