Skip to main content

Goedendag,

 

Ik heb een telefoon met Prepaid simkaart speciaal voor mijn werk. Nu heb ik door omstandigheden deze telefoon een lange tijd niet gebruikt (sinds Dec 2022) en nu zie ik dat de simkaart geblokkeerd is. Kan deze gedeblokkerd worden? 

Of is er een mogelijkheid om dit nummer alsnog te behouden?

Groeten,

IvdL

 

Kan je alleen zelf niet meer bellen of kan je ook niet meer door anderen gebeld worden?

Bij prepaid moet minstens één keer in zes maanden zelf gebeld, sms-en of internet gebruikt worden om het tegoed geldig te houden. Na die zes maanden (zonder gebruik van het tegoed) wordt eerst uitgaand verkeer geblokkeerd. Je kan nog wel gebeld worden. Dan is er nog 90 dagen om het nummer te deblokkeren door het tegoed op te waarderen. Doe je dat in die periode niet, dan wordt het nummer na die 90 dagen geheel geblokkeerd en definitief opgeheven.

Zie: Vraag over KPN Prepaid? Vind hier je antwoord | KPN

bij de vraag “Hoe lang is mijn prepaidtegoed geldig?


Ik kan niet gebeld worden, vandaar dat ik erachter was gekomen dat deze geblokkerd is echter op MIJN KPN staat deze niet als geblokkeerd aangegeven. Ik zie verder ook geen meldingen van het blokkeren. Ik zie alleen op mijn telefoon dat ik geen service heb en dat als ik het nummer bel dat dat nummer niet actief is.

In december 2022 is deze voor het laatst gebruikt dus dan komen de 6 maanden en 90 dagen ook niet overeen.

Als ik het nummer kan behouden maar dan met andere simkaart of abonnement dan ben ik al erg geholpen. 

 

 

 


Als het prepaidnummer geblokkeerd is (ook inkomend) dan is dat definitief en onherstelbaar.
Je kan nog even met KPN op 0800-0402 bellen, daar kunnen ze met het 06-nummer en simkaart-nummer vaststellen wat er precies aan de hand is.


Hallo @IvdL, mocht het nodig zijn kan ik ook voor je kijken hoe de situatie in elkaar zit met jouw prepaid. Vermeld even het nummer in jouw forumprofiel. Als je dat gedaan, geef dan even een seintje hier in het topic. 


Hoi,

ik heb het nummer ingevuld.

 


Op 24 december 2022 is het 06-nummer geblokkeerd. Dit nadat er 6 maanden niet gebeld, ge-smst of internet gebruikt met de prepaid simkaart. Op 28 april 2023 is vervolgens het nummer definitief opgeheven. @IvdL 


Maar dat klopt dus niet want ik heb dit nummer nog gebruikt begin december 2022.

Dit kan ik ook terugzien op mijn telefoon. 
 


Maar hoe krijg ik dit nummer terug? 


Heb je in december het nummer zelf gebruikt? Gebeld worden telt niet als activiteit. Er moet wat van het tegoed worden gebruikt, dus bellen naar een ‘gratis’ nummer telt ook niet mee.

Maar hoe krijg ik dit nummer terug? 

@Jeroen_dB zegt dat het nummer is opgeheven. Terugkrijgen is dan geen optie meer.


Het nummer is nu definitief opgeheven. Als je een nieuwe prepaid aansluiting afneemt bij KPN, dan kan dit nummer ook niet meer toegewezen worden. 


Toch begrijp ik niet dat dit definitief  is opgegegeven. In MijnKPN stond deze ook niet als geblokkeerd. 
Ik ben al jaren bij KPN met alle abonnementen inclusief deze prepaid telefoon en al jaren gaat het goed, ik snap niet dat dit nu zomaar opgeheven kan zijn. 
Tegenwoordig kan je eigen nummers kiezen zoals ik heb begrepen bij abonnementen. Dus dan zou dit nummer toch ook kunnen? Of kan ik wel het nummer behouden/kiezen  als ik een abonnement afsluit? 


 

 


 Of kan ik wel het nummer behouden/kiezen  als ik een abonnement afsluit

Nee. Het is geheel beëindigd. Dit heeft Jeroen opgezocht voor je. Daardoor is het ook niet meer naar een abonnement om te zetten. 

Gebeld worden houdt prepaid niet in de lucht. Alleen zelf bellen met gesprek houd 'm geldig. Na een zelf opgezet gesprek is dat steeds 6 maanden. 

Helaas. Je zult verder moeten met een ander nummer. Heel vervelend voor je bestaande klanten en visitekaartjes maar het is niet anders. 


@Jeroen_dB graag hoor ik van KPN.

 

is er misschien een manier om te chatten of te bellen over het probleem. 
Ik zie hierboven namelijk een antwoord van een persoon die niets weet over de situatie en conclusies trekt zonder alle feiten te hebben.

 

 


@Jeroen_dB graag hoor ik van KPN.

 

is er misschien een manier om te chatten of te bellen over het probleem. 
Ik zie hierboven namelijk een antwoord van een persoon die niets weet over de situatie en conclusies trekt zonder alle feiten te hebben.

Dan bel je toch even met de KPN?

0800 0402

Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten


graag hoor ik van KPN.

Begrijpelijk. 

Uiteraard heb ik de reactie van @Jeroen_dB gelezen.

En 10 jaar ervaring hier. (En met eigen prepaid van kpn; ook verlopen maar dan bewust)

Maar goed. Als je dezelfde bevestiging van Jeroen_dB wilt vind ik het prima. Volgens mij na het weekend weer want ik heb ‘m vandaag nog niet gezien.

Je kunt, zoals huistijger vermeldt, ook even bellen naar het gratis nummer van kpn. Dat kan vandaag nog.

Gebeld worden/ sms ontvangen houdt een prepaid niet geldig. 

Wel: zelf bellen met verbinding en sms verzenden. Opwaarderen. Steeds wel binnen 6 maanden na laatste eigen activiteit. 

Als je ook niet meer gebeld kunt worden dan is het einde nummer. Een nummer wat niet meer actief is kan jammer genoeg ook niet meer omgezet naar een abonnement. 

Misschien een goedkoop abonnement bij simyo.nl een idee. Een abonnement verloopt niet zo 1 2 3.

Een abonnement voor minimaal 2 jaar zonder data is daar nu maar € 6 per maand. Wel met een nieuw nummer helaas. 


Het prepaidnummer is al weer vrijgegeven. Als je een nieuwe prepaidkaart kiest zal dat een willekeurig nummer zijn @IvdL. Je kunt niet zelf een nummer kiezen.