Skip to main content

Ik ben ook op zoek naar zoiets en ik heb zelf een TK905 GPS tracker.

Ik zou zelf voor de “Zorgeloos Online Bundel” gaan. Voordelen:

  • onbeperkt internet op lage snelheid via 2G (128kb/s) : geschikt voor GPS tracker
  • Stopt niet automatisch maar loopt door.

Ik moet even kijken hoe dat zit met betaling, maar ik wil voor een GPS tracker niet elke maand een opwaardeerbundel hoeven kopen.

Ik ben ook op zoek naar zoiets en ik heb zelf een TK905 GPS tracker.

Ik zou zelf voor de “Zorgeloos Online Bundel” gaan. Voordelen:

  • onbeperkt internet op lage snelheid via 2G (128kb/s) : geschikt voor GPS tracker
  • Stopt niet automatisch maar loopt door.

Ik moet even kijken hoe dat zit met betaling, maar ik wil voor een GPS tracker niet elke maand een opwaardeerbundel hoeven kopen.


Als je die bundel automatisch wilt laten doorlopen, moet je er gewoon voor zorgen dat er genoeg beltegoed opzit, hoef je ook niet elke maand op te waarderen, als je er genoeg op zet voor enkele maanden, heb je er ook geen omkijken meer naar.

Maar de vraag is, heb je wel zo een bundel nodig voor een gps tracker…. Een gps tracker gebruikt gemiddeld misschien 20/30 mb per maand.

 

1mb data kost bij kpn 0,15 cent, dan kom je met 30mb uit op 4,5 euro per maand.

Maar dat kan nog een stuk goedkoper, als je gratis overstapt op het bonus tarief plan: https://www.kpn.com/service/mobiel/prepaid-opwaarderen/bonustariefplan.htm

Afhankelijk van met welk bedrag je opwaardeert krijg je gratis extra beltegoed, die kan je niet gebruiken voor bundels, maar wel voor bv internetten per mb.

Als je 20 euro opwaardeert krijg je 15 euro gratis bonus beltegoed, waar door je kosten per mb netto nog een stuk lager zullen zitten.

in totaal heb je dan dus bij een opwaardering van 20 euro +15 euro bonus tegoed 35 euro.

Dat houd in dat je daarvoor 233 mb krijgt.

Bij een gemiddeld verbruik van 35 mb per maand (even naar boven afgerond) zou je daarmee voor 6 maanden genoeg moeten hebben, je hoeft dus echt niet continue bezig te zijn met elke maand bundels kopen of niet.

Installeer op je smartphone  de KPN prepaid app (sim hoeft niet in dat toestel te zitten, de sim moet alleen de 1e keer in een toestel zitten, om de verificatie sms te ontvangen) daarmee kan je ook met 1 druk op de knop makkelijk het beltegoed inzien, om het in de gaten te houden.

 


Leuk bedacht, maar dat gaat niet op. Het idee van een dergelijke bundel is dat de data die een GPS tracker verbruikt erg weinig is, en een dataverbinding via 2G is daarom voldoen. Voor dataverkeer via 2G  op een lage snelheid van 128kB/s hoeft ik niet te betalen en er zit geen limiet op. Meer beltegoed erop krijgen is daarom niet mijn doel en nutteloos. Ik verwacht dat ik met een eenmalige opwaardeer actie naar Zorgeloos Onbeperkt Online van €8,99 voor de rest van het jaar goed zit.

Ik zal hoogstens een of twee keer per jaar even een belletje moeten plegen , om te voorkomen dat de SIM wegens inactiviteit gedeactiveerd wordt .

Groetjes,

Sikkepitje


Dit was helaas veel te simpel gedacht. Ik betaal voor een Zorgeloos Onbeperkt Online bundel €8,99 PER MAAND zelfs als de 2G data mij niets kost en KPN ook niet. Daar ga ik plat op mijn bek. Misschien toch maar een abonnement …. Ik kijk wel even verder