Skip to main content

Beste, 

Mijn vader heeft een KPN prepaid kaart in het buitenland. Deze heeft hij daar al jaren. Nu is hij enkele maanden in het ziekenhuis en gebruikt hij zijn nederlandse telefoon (KPN kaart) niet. 

Een paar dagen geleden zette mijn moeder de telefoon aan en concludeerde ze dat de kaart niet werkt. Telefoon geeft aan netwerkverbinding te hebben maar ze kunnen niet bellen, gebeld worden, sms versturen en ontvangen. Wanneer ze proberen te bellen krijgen ze met een buitenlandse stem (in de buitenlandse taal) te horen dat ze niet bevoegd zijn voor deze handeling.

Kunt u dit nakijken a.u.b? Het gaat om telefoonnummer: 06***

Bij voorbaat dankt,

Klara

 

Admin: 06-nummer verborgen i.v.m. privacy

Hallo @KJ24, welkom op het KPN forum! Als ik jouw verhaal zo lees, lijkt het erop dat de prepaid simkaart te lang niet is gebruikt.

Een prepaid simkaart moet je eens in de 6 maanden gebruiken om hem actief te houden. Dit kan door even uit te bellen of door een sms te versturen.

Gebruik je de simkaart 6 maanden niet, dan wordt deze geblokkeerd. Je hebt dan 3 maanden om het beltegoed op te waarderen om het nummer te behouden. Doe je dit niet, dan wordt het nummer definitief opgeheven.

Voor de zekerheid heb ik even in het systeem gekeken voor je. Ik zie dat we op 17 september 2021 de onderstaande sms hebben verstuurd:

Beste klant, let op: je hebt 6 maanden niet gebeld, ge-smst of internet gebruikt met je prepaid simkaart. Daarom blokkeren wij je tegoed en nummer op 17/09/2021. Waardeer snel je tegoed op via kpn.com/onlineopwaarderen om je nummer en tegoed te behouden. Groet, KPN

3 maanden later, op 20 december 2021, is de prepaid simkaart definitief geblokkeerd. Het is helaas niet meer mogelijk om het nummer nog terug te halen. De enige oplossing is om een nieuwe prepaid simkaart te bestellen. Je krijgt dan wel een nieuw nummer. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Heel veel sterkte met jouw vader!


Beste Denise,
Hartstikke bedankt voor de snelle antwoord.

Met vriendelijke groet,