Skip to main content

Ha allen

Deze vraag is al vaak voorbij gekomen maar ook wij lopen tegen dit probleem aan. We hebben het sinbo i30 smart watch horloge gekocht en op aanraden van sinbo een kpn prepaid kaart. Nu doet de prepaid kaart het in de telefoon, hier pin eraf gehaald en geactiveerd. Ook doet de kpn simkaart van mijn man met abonnement het in het horloge. 

Maar wanneer ik de prepaid simkaart in het horloge doe geeft het horloge aan dat er geen valid sim aanwezig is. 

Wie helpt mij verder?

 

Dank vast

Groetjes charissa 

Kan iemand van kpn meekijken?


Hoi @Chariss! Het is momenteel erg druk, daarom kom ik nu pas aan jouw topic toe.

Speelt dit probleem nog steeds?
Even voor mijn beeld: de prepaidkaart is actief (dat zie ik ook hier bij ons in het systeem): het werkt bij jullie in een telefoon. Maar zodra je de prepaidkaart in de Sinbo i30 smart watch horloge plaatst, dan werkt het niet meer. Wanneer krijg je precies de melding van een ongeldige simkaart; is dat direct na opstarten of probeert de simkaart zich nog wel aan te melden op het netwerk, maar volgt dan deze melding?

De KPN simkaart met abonnement van jouw partner werkt wel in de smart watch… Je zou bijna denken dat de smart watch en prepaidkaart niet lekker gaan samen. Nadat de prepaidkaart in de smart watch is getest, heb je daarna nog de prepaidkaart in een telefoontoestel gehad? Zo nee, wil je dat nog eens checken: of de simkaart het dan nog steeds doet (of niet meer)?

Ik lees graag je reactie/ bevestiging en bevinding!


Beste Shyrin

 

Fijn iets te horen! We hebben nog steeds hetzelfde probleem. De simkaart doet het nog steeds wel in de telefoon. 

 

We starten het horloge opnieuw op wanneer we de simkaart in het horloge hebben gedaan. Hij pakt dan gelijk de sim niet. Geen idee of hij hem wel actief gaat zoeken. Dat zie je niet zo goed op zo'n horloge

 

Heb je nog ideeën om dit op te lossen?

 

Dank vast


Ik weet dat er een speciale instelling nodig kan zijn, om gebruik te kunnen maken van een smartwatch in combinatie met een prepaidkaart. Dat is de Acces Point Name (APN): die kunnen wij instellen en zal ook zo ingesteld moeten worden in de smartwatch. Ik heb deze APN toegevoegd op het prepaidkaart en dat is de APN prepaidinternet (kleine letters, geen gebruikersnaam of wachtwoord).

Slag om de arm of dit werkt, omdat je aangeeft dat de simkaart direct al niet gepakt wordt in de smartwatch. Voor zover mij bekend is, lopen klanten pas later bij het installeren tegen het probleem aan dat er een APN ingesteld moet worden (en lukt het al wel om via de simkaart een verbinding te krijgen met ons netwerk).

Wil je nog eens helemaal opnieuw beginnen? Smartwatch uit, simkaart eruit en het opnieuw installeren?

Als het dan nog niet werkt, maar de simkaart werkt wel in een ander mobiel toestel, dan raad ik je aan om contact op te nemen met de leverancier van de smartwatch. 

Ben benieuwd of de toevoeging van de APN het verschil maakt!


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!