Skip to main content

Gisterermorgen had ik nog een prepaid te goed van 11:00 euro, gisteravond was het ineens 0:00 euro.

Kan iemand mij uitleggen wat er gebeurd is, ben niet buitenshuis geweest ivm corona, internet doe ik via wifi en bellen met de telefoon van mijn man of vast nummer.

Hallo @Koninck11 ,

De kans is groot, dat je tegoed toch is opgegaan aan mobiel internet.

Je kunt dit terugvinden in het menu (Mobiel netwerk) van jouw telefoon.  Heb je misschien de Wifi-assistentie aanstaan? Want dan springt jouw telefoon bij een slechte Wifi-verbinding automatisch over op het mobiel netwerk. 


Hoi Noordzee,. Wifi ass niet aan staan er is echt niets gebeurd sta al jaren lang op het zelfde nog nooit last gehad en gisteren ineens op.


Hoi Noordzee,. Wifi ass niet aan staan er is echt niets gebeurd sta al jaren lang op het zelfde nog nooit last gehad en gisteren ineens op.


Heb je mobiele gegevens uit geschakeld? ik denk dat de kans idd groot is dat het door internet verbruik is gekomen.

Het kan zo maar zijn dat je even geen connectie had met wifi en dan loopt het data verbruik via 4G, als er dan ook nog een update op de achtergrond gestart word is je beltegoed echt zo op.


Zal het ermee moeten doen, hebben altijd via Telfort beltegoed gekocht, nu moet het via KPN en het gaat mee fout, dan wordt er gezegd " zal wel aan toestel liggen"  ik vind het raar weer 11 euro weggegooid en geen haan die er naar kraait, KPN hoor of zie je nu niet. Het ergste is je zit thuis corona je kan niets doen niet naar de winkel om te laten kijken wat er verkeerd gegaan is, opnieuw bel tegoed bestellen en morgen weer zonder zitten zou KPN wel willen.


Zal het ermee moeten doen, hebben altijd via Telfort beltegoed gekocht, nu moet het via KPN en het gaat mee fout, dan wordt er gezegd " zal wel aan toestel liggen"  ik vind het raar weer 11 euro weggegooid en geen haan die er naar kraait, KPN hoor of zie je nu niet. Het ergste is je zit thuis corona je kan niets doen niet naar de winkel om te laten kijken wat er verkeerd gegaan is, opnieuw bel tegoed bestellen en morgen weer zonder zitten zou KPN wel willen.


Bij Telfort was internet standaard uitgeschakeld, dat is bij KPN dus niet zo.

Overigens hoef je niet naar de winkel hoor, een kpn moderator op dit forum kan met je kijken of het ook echt 100% zeker aan internet is verbruikt.

Je kan daarvoor onder je forum profiel, bij 1 van de vakjes waar prive achter staat, je mobiele nummer en simkaart nummer toevoegen, dan is het nog wel even wachten tot een moderator dit topic voor je op pakt die zal dan ook vanzelf hier een reactie achter laten.

Maar ga er maar alvast vanuit, dat het echt door dataverbruik is geweest, mocht je dus nieuw beltegoed kopen, schakel dan eerst mobiele gegevens uit, anders is je beltegoed waarschijnlijk snel weer weg.

Een andere optie is, dat een moderator 4G voor je uitschakelt, dan kan je dus alleen internetten via wifi, mocht je dan weer is een keer via 4g willen internetten, dan moet je het kpn weer laten inschakelen.


@Koninck11 Welkom op het forum. 

Wat vervelend dat je beltegoed zo snel opgegaan is. Ik controleer graag voor je waar het aan opgegaan is. 

Zou je zoals @Misja20 al aangeeft je forumprofiel kunnen invullen met je mobiele nummer en het simkaartnummer? Dan ga ik voor je controleren hoe dit zit. 


We hebben niets meer van je gehoord, dus ik ga ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag:blush:


Door ziekte ben ik helaas niet tot een reactie gekomen, zou graag op uw aanbod later terug komen indien mogelijk.


@Koninck11 Dat is natuurlijk akkoord. Beterschap (voor jou en/of je naaste) ! Je weet ons te vinden zodra je er aan toe bent:innocent:


Heb het gevragende opgezocht en gevonden:

 

Imei ******************

 

Nummer: **************

 

 

Met vriendelijke groet<

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Hoi @Koninck11, Bedankt voor de moeite. Je hebt het 06-nummer en het EMEI nummer van het toestel doorgegeven. Dit is gekoppeld aan het toestel waarin de simkaart zit. Ik kan hier geen verificatie mee doen. Het toestel is namelijk niet gekoppeld aan het 06-nummer. Kun je het simkaartnummer doorgeven dat op de simkaart staat? 
Of jouw postcode en huisnummer? Ik zie dat het telefoonnummer wel gekoppeld is aan een adres. 

Ik hoor graag!


Postcode huisnummer wel:

*Admin: persoonsgegevens verplaatst naar profiel i.v.m. privacy


@Koninck11  De kosten zijn inderdaad opgegaan aan internetverbruik! Heb je dataverbruik al uitgezet in het toestel of zal ik dat voor je doen? Als ik het regel, dan moeten wij het in de toekomst weer deblokkeren, mocht je gebruikt willen maken van internet:blush:


Hier staat dat Databesparing uit staat


Als ik Databesparing zet op 0.1 is dat ook goed


Mobiele gegevens aan

 


Het beste is echt om mobiele gegevens uit te schakelen.

Overigens kan je beter ook instellen dat updates en bepaalde apps alleen via wifi data mogen gebruiken, dat kan je instellen via de permissies van de apps.

In het geval dat je dan weer mobiele gegevens aan doet, bespaart je dat weer onnodig data verbruik.

Hier heb je een wat uitgebreidere uitleg

Android: https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/dataverbruik-android

Apple: https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/dataverbruik-ios


Nog een vraagje. er zijn afgelopen 2 dagen 1 cent afgeschreven van prepaid tegoed. hoe kan dit?

Heb alles gedaan wat voorgesteld is.


Heb je je mobiele data aan en alleen je mobiele databesparing aangezet op 1 cent? 
Dit betekent niet dat je maar 1 cent aan mobiele data gaat verbruiken per maand. Hier zeggen ze namelijk dit: “… Met deze modus kunnen de meeste apps en services achtergrondgegevens alleen downloaden via wifi. Apps en services die momenteel actief zijn, kunnen wel gebruik maken van mobiele data.”

Als je mobiele data aan wilt laten, dan verbruikt dit MB's en kost dit beltegoed. Wil je geen prepaid tegoed verbruiken, dan dien je mobiele data helemaal uit te zetten.  
 


Nu ben ik de weg kwijt, volgens mij heb ik alles uitgezet maar schijnbaar niet, wat doe ik niet goed.

Let wel ben maar een leek.


Nu ben ik de weg kwijt, volgens mij heb ik alles uitgezet maar schijnbaar niet, wat doe ik niet goed.

Let wel ben maar een leek.


Let wel op, zelfs als je mobiele gegevens uit hebt staan, kan het inderdaad voorkomen, zeker met bepaalde type smartphones, dat er toch nog een heel klein beetje data door glipt, dat zou die 1 cent verbruik kunnen verklaren.

Je zou nog kunnen proberen om via je netwerk instellingen, het toestel te forceren naar het 2G netwerk, dat zou het kunnen voorkomen.

Als dat ook niet werkt, dan ben ik bang dat alleen het volledig uitschakelen van 4G via KPN de enige oplossing is, om dat kleine beetje verbruik te voorkomen.


Klopt @Misja20! Zal ik mobiele data voor je uitzetten @Koninck11? We kunnen dit in de toekomst altijd (op jouw verzoek) weer aanzetten. :innocent:


Ja oké maar is dat niet gevaarlijk iemand toe laten op je telefoon?


Ja oké maar is dat niet gevaarlijk iemand toe laten op je telefoon?


KPN gaat niet in je toestel zitten hoor. KPN kan het mobiele internet op netwerk niveau uitschakelen, dus zij schakelen het uit in hun systemen en niet via jou toestel.

Vandaar dat je ook kpn weer moet contacteren al je het weer wilt aan doen.

 


Oke, zouden jullie het dan uit willen zetten.

 

Bij voorbaat dank