Skip to main content

Mijn prepaid tegoed is ineens verdwenen. In de prepaid app van KPN kan ik zien dat er data zou zijn verbruikt op 18 november om 23:11. Mobiele data is uitgeschakeld op deze mobiele telefoon en de mobiel heeft ook geen mobiel dataverkeer geregistreerd.

Zou ook erg onlogisch aangezien ik thuis was en de mobiel verbinding kan maken met wifi. Ik gebruik deze mobiel alleen om eventueel te bellen en gebeld te kunnen worden dus ik wil helemaal geen mobiele data gebruiken. Alleen thuis via wifi voor software updates e.d.

Bij Telfort was dit nooit een probleem aangezien daar duidelijk kon worden aangegeven dat geen mobiele data mag worden gebruikt ongeacht hoe de mobiel is ingesteld.

Ik wil nu niet opwaarderen omdat ik verwacht dat het weer gaat gebeuren. Een datalimiet instellen heeft geen zin want er was deze keer ook geen dataverkeer geregistreerd.

Hallo @Blutch68 ,

Ik neem aan dat je voor de zekerheid ook jouw belhistorie hebt gecheckt. 
 

Wat eventueel nog mogelijk is, is dat het om een tegoed uit een bundel gaat: 

Bundeltegoed Met bundeltegoed wordt aangegeven het tegoed van een prepaid bundel. De houdbaarheid van het bundeltegoed is afhankelijk van de prepaid bundel. In de meeste gevallen is dit 31 dagen.

 


Bedankt voor je reactie @Noordzee 

Volgens de prepaid app van KPN is wel data verbruikt terwijl mijn telefoon geen data verbruik aangeeft(ook niet nodig aangezien ik op dat moment wifi verbinding had).

Ik heb geen bundel, beltegoed zou nog tot 2022 geldig zijn geweest


Welkom bij ons op het forum @Blutch68. Bij Telfort kon er bij prepaid inderdaad geen data gebruikt worden als er geen databundel actief was. Bij KPN kan dat wel, als het aanstaat. Op het screenshot zie ik het nu ook uitstaan inderdaad. Op je forumprofiel zie ik al een 06-nummer staan, om er ook een blik voor je op te kunnen werpen heb ik het simkaartnummer ook nog nodig. Kan je die daar aan toevoegen en een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Bedankt voor je antwoord @Jasper. Ik heb het simkaartnummer aan mijn profiel toegevoegd.


Dank je @Blutch68, daarmee heb ik voor je gekeken en ik zie inderdaad dat er wel een datasessie is geweest op de 18e. Er zijn meer datasessies te zien, maar die zijn allemaal 1 of 2 KB en daarvoor werd niets van het tegoed afgeschreven. Deze datasessie van de 18e was 35 MB (35.000 KB) en die is wel van het tegoed afgeschreven. Ik weet niet waarom het toestel wel data heeft verbruikt ondanks dat het uitstond op het toestel, om het in de toekomst zeker te voorkomen kan ik data helemaal uitzetten voor dit nummer, als je dat wilt. Let wel, als je dan zelf een databundel aanschaft zullen wij die blokkade er eerst weer vanaf moeten halen, daarom kan ik dat er niet zomaar opzetten zonder het aan je te vragen.


@Jasper : SMS en bellen is voor dit nummer voldoende dus zou je de data willen uitzetten? Bij voorbaat dank


Ik heb het bij deze uitgezet @Blutch68, het toestel zal vanaf nu niets anders meer kunnen dan waarvoor je het wilt gebruiken :slight_smile: Mochten we nog iets anders voor je kunnen doen, of als je andere vragen hebt, je weet ons te vinden.