Je zou om te beginnen o.a. WhatsApp, PlayStore e.d. zo in kunnen stellen dat alléén via wifi ge-updated mag worden en/of bepaalde ruimtevretende video's en foto's alléén via wifi getoond en gedownloaded mogen worden.
Zet in je toestel het standaard gebruik van wifi aan inclusief Voice over Wifi
Verder kun je bij de apps zien welke apps veel data in korte tijd gebruikt hebben en dat bijsturen.
Succes,
Prepaid en smartphone is geen goed huwelijk. Dat is ten opzichte van abonnement peperduur.
20 euro is er met het '2021' tarief met 200 MB al doorheen. Dat is een kwartiertje YouTube.
Koop een extra databundel van het tegoed. Dat is voordeliger. Wel eerst weer voldoende tegoed storten.
Zet anders 'mobiele data' uit. En gebruik alleen wifi netwerken. Thuis zeker de wifi van je vaste internet gebruiken.
Hallo @Jan-Curt,
Zet Mobiel Netwerk bij voorkeur helemaal uit.
Of anders/ en verder:
Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.
Op Android heet dit Smart Network Switch.
Bedankt voor alle reacties.
Ik had bij de snelle instellingen blijkbaar per ongeluk op de Mobiele data gedrukt.
Dat heb je met een nieuwe telefoon wel eens.
Ik hoop dat ik nu alles goed heb ingesteld.
Ja @Jan-Curt , dat zat er dik in.
Check ook nog even of de Smart Network Switch uitstaat.
Hallo @Jan-Curt,
Zet Mobiel Netwerk bij voorkeur helemaal uit.
Of anders/ en verder:
Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.
Op Android heet dit Smart Network Switch.