Skip to main content

Beste KPN,

Eergisteren heb ik mijn prepaid tegoed opgewaardeerd naar 55 euro beltegoed. Nu twee dagen later is mijn volledige beltegoed op, zonder bewust gebruik te maken van internet.

Na controle bleek ‘Mobiele gegevens’ en ‘Roaming’ aan te staan, zonder dat ik dit zelf heb aangezet. In een ander topic heb ik gelezen over…
Hallo @polder Dat is heel jammer natuurlijk. Ik kan voor je nakijken of er onverhoopt toch data is verbruikt. Veel toestellen hebben een zogeheten slimme netwerkwissel, waarbij het toestel automatisch overschakelt naar regulier internet als het wifisignaal niet sterk genoeg is.
Mijn modem (bellen/tv/internet) is onlangs vervangen, maar ik vind dit bijzonder vreemd dat dit automatisch wordt veranderd en ik nu mijn volledige tegoed van 55 euro kwijt ben. Dit vind ik niet kunnen en dit bedrag wil ik graag terug van KPN ontvangen. Indien er een andere oorzaak is graag doorgeven.

Met vriendelijke groet,
J de Groot

Mobiele gegevens staat standaard aan op een smartphone, dat moet je echt zelf uitschakelen, dan zou je ook geen internet kosten meer kunnen maken.

Dat je thuis wifi/modem vervangen is, is verder ook niet relevant voor bovenstaande verhaal, want dat heeft daar geen invloed op.

Het is zuur, maar kpn gaat dit niet terug vergoeden. Mobiele gegevens lekker uitlaten, dan zal dit niet meer voorkomen.