Skip to main content
Antwoord

Prepaid tegoed op verbruikt door voor mij onbekend dataverbruik

• March 14, 2025
  • 8 reacties
  • 94 keer bekeken

Goedemorgen,

heb nieuwe telefoonnummer met Bonus tegoed. 
In 1 keer is 9 afgeschreven van data gebruik op 8 maart 22.15. Terwijl ik visite had dus echt niets met telefoon gedaan heb. 
Roaming stond UIT

Hoe kan dat en hoe kom ik hier achter waaraan dit gebruikt is?

Beste antwoord door AriënC

Waarschijnlijk stond wifi uit, en mobiel internet aan, en is je telefoon een update gaan downloaden. Dat updaten gebeurt vaak  automatisch zonder dat je het merkt.

De oplossing is om mobiel internet uit te zetten, en een dataverbruiksplafond in te stellen in je telefoon. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • March 14, 2025

Waarschijnlijk stond wifi uit, en mobiel internet aan, en is je telefoon een update gaan downloaden. Dat updaten gebeurt vaak  automatisch zonder dat je het merkt.

De oplossing is om mobiel internet uit te zetten, en een dataverbruiksplafond in te stellen in je telefoon. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 14, 2025

Kan een update 90 MB zijn?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 14, 2025

Ja, dat kan.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Jaaproest en welkom bij de KPN Community. Logisch dat je verbaasd opkijkt als er ineens beltegoed verbruikt is, maar wat Ariën aangeeft klopt. 

Je kunt het verbruik ook in je telefoon zelf inzien, op onze websites geven we een aantal tips voor het inzien van je dataverbruik. Hopelijk lukt het met die tips om dit een volgende keer te voorkomen. 

Dit zijn ook top tips! Als je een dataverbruiksplafond instelt dan zal je telefoon geen mobiel internet meer gebruiken als dat plafond bereikt is. Heel handig!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 15, 2025

Hallo,

het klopt niet wat jullie zeggen. Wifi stond aan. Roaming uit!

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 15, 2025

Mogelijk was er geen wifi signaal, en werd er via mobiel internet gedownload. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 15, 2025

Nee, onzin. 

ik had visite. Mobiel lag op de kast. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 15, 2025

Nee, onzin. 

ik had visite. Mobiel lag op de kast. 

Dat je visite hebt, maakt niet uit. De updates worden automatisch geïnstalleerd. Als wifi geen bereik heeft of uitstaat, en mobiel internet staat aan. Dan wordt alles gedownload via mobiel internet. Daarom raad ik aan om een data-plafond in te schakelen.

Mogelijk kan je ook bekijken wat er precies gedownload is, of vanuit welke app.