Skip to main content

Goedenacht,

Ik doe mijn prepaid in mijn nieuwe mobiel,  waar gisteren nog 17,50 op staat , en ik krijg gelijk een bericht dat mijn prepaid op € oo,oo staat 

Hoe kan dit nu weer.

Gisteren voor mijn tablet een nieuwe kaart moeten kopen en aansluitkosten waar ze online zeggen dat het niet hoef , ik vraag hoeveel staat er op mijn prepaid , de tweede in een maand totale kosten aan 2 prepaid kaarten 35 euro , nieuwe voor tablet  Aansluitkosten € 25 euro, en alweer 1 jaar bezig , voor een hd tv een tweede die ik niet heb gaat lekker zo .

Ja elke maand het zelfde antwoord , nee deze keer gaat het goed, sorry we kunnen het niet terug geven . Ja ons excuses,  12 x € 5,00 .

 

Sorry hoor ben er nu echt klaar mee. 

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Staat mobiel internet aan? Zo ja is de kans groot dat het daardoor komt.

Op de achtergrond gebruiken smartphones altijd data, ook eventuele updates en zo, en dan kan het natuurlijk snel gaan met je beltegoed.

Als je bv alleen wilt internetten via Wifi, kan je beter mobiel internet uitschakelen via je instellingen van je smartphone.


@Misja20 ,

 

Dank je wel voor je reactie,  deze staat uit. Net gebeld en konden het ook zien , want er mijn tegoed was minder dan wat er afgeschreven was! Heel raar, echter helaas pindakaas,  krijg geen vergoeding omdat ze niet na kunnen gaan hoe je instelling staat. 

Heb me erbij neergelegd,  nog een paar dagen en dan op naar een nieuw jaar met mooie en zorgeloze tijd. 

Nogmaals bedankt voor je reactie en nog een fijne dag .

Met vriendelijke groet 

Qweeny 


@Qweeny, leuk je hier te zien. Wat goed dat je gebruik maakt van de kennis hier op onze community :) Zomaar beltegoed afgeschreven? Dat kan niet. Daar moet een plausibele verklaring voor zijn. En we gaan onderzoeken wat dat is.

Zoals @Misja20 al aangeeft, is meestal ‘stille dataverbruik’ zoals het bijwerken van apps de boosdoener. Maar je geeft aan dat het dat niet kan zijn. Omdat je data uit staat? 

Je prepaidtegoed kan ook snel slinken door sms- en/of internetdiensten. Sms-diensten zijn betaalde diensten die je in de vorm van een sms op je telefoon ontvangt. Voorbeelden zijn berichten met ringtones, het weer, moppen of nieuws. Ook de stem op je favoriete kandidaat in een tv-programma is een betaalde sms-dienst. Samengevat zijn er twee soorten diensten:

  • Je gebruikt deze dienst één keer (vaak het geval bij tv-programma’s waarin je kunt ‘stemmen’)
  • Je gebruikt deze dienst voor langere tijd (vaak de ongewenste moppen, ringtones, etc.)

Mobiele internetdiensten worden meestal via een website op je mobiele telefoon aangeboden. Om de dienst ook echt te bevestigen klik je op ‘Akkoord’, waarna je een bericht ontvangt om de aanmelding te bevestigen. In de bevestiging staat ook hoe je je weer kunt afmelden voor de dienst.

Op Payinfo.nl vind je een overzicht van alle Payinfo diensten en kun je eenvoudig specifieke sms- en internetabonnementen blokkeren.

Wil je dat eens proberen? Mocht dat het niet zijn, dan neem ik graag een kijkje in je verbruik.  


Hoi @Nadia ,

Ik heb en maak geen gebruik van dat alles, ik gebruikte deze in mijn tablet,  echter dit werkte niet, ivm update en een app . Sommige tables kan dat wel, deze weer niet.  Ik was de de ervoor naar kpn winkel geweest, op aanraden . Ook hij zei dat en vond het maar vreemd, dus heb ik een nieuwe kaart moeten kopen en aansluitkosten erbij , KASSA!!!

Ik vroeg nog hoeveel staat erop mijn prepaid,  en dat was € 17,50 .

De volgende dag laat heb ik de prepaid kaart in mijn nieuwe mobiel gedaan deze was al ingesteld en binnen nog geen minuut een sms van kpn dat mijn prepaid op € 00,00 was 

Dus niets gedaan geen sms diensten,  niets, alleen aandoen . 

Ik heb gisteren gebeld want er was meer aan de hand , een dubbele abonnement,  deze zijn gelukkig weg,  echter helaas pindakaas prepaid daar kon ze niets mee , om dezelfde als wat je zegt. 

Ik vind het raar want ik gebruikte deze in mijn tablet  en nergens last van.  

Alles staat uit, sms diensten,  voicemail,  0909 nummers enz enz,  dit omdat ik vorige jaar berooft bent en meer. Wat jullie weten !!!!!

Ik heb net om 19:00 , € 20 euro erop gezet . Want je moet wat data gebruiken voor Samsung diensten. Dit is minimaal, verbruik , aanmelden en dan weer uitzetten , dit is maar 3 euro cent met Wi-Fi. 

 

Dus verder alles via Wi-Fi. Nu werk mijn tablet  weer niet want ánder nummer en hup blokkade,  morgen is dat in orde.  Toch ben nu twee weken verder. 

Dus als u wil kijken graag, had me er bij neergelegd,  toch heel erg bedankt voor je reactie. 

 

Met vriendelijke groet Qweeny 


Hé @Qweeny, bedankt voor je reactie. Laten we samen onderzoeken wat ertoe leidt dat je tegoed zo snel opraakt. Zodat het in de toekomst voorkomen kan worden.

Ik heb en maak geen gebruik van dat alles, ik gebruikte deze in mijn tablet, echter dit werkte niet, ivm update en een app 

Wat bedoel je hiermee precies? Dat de simkaart niet werkte door een update een een app?

Ook hij zei dat en vond het maar vreemd, du,s heb ik een nieuwe kaart moeten kopen en aansluitkosten erbij , KASSA!!!

Ik vroeg nog hoeveel staat erop mijn prepaid,  en dat was € 17,50 .

De volgende dag laat heb ik de prepaid kaart in mijn nieuwe mobiel gedaan deze was al ingesteld en binnen nog geen minuut een sms van kpn dat mijn prepaid op € 00,00 was 

Dus niets gedaan geen sms diensten,  niets, alleen aandoen . 

Nieuwe simkaart mét aansluitkosten? Dat is gek. Je kunt wel een nieuwe simkaart kopen voor € 9,99. Je krijgt er dan ook € 10,00 tegoed bij. Zonder aansluitkosten. Of heb je je prepaidtegoed opgewaardeerd? 

Ik vroeg nog hoeveel staat erop mijn prepaid,  en dat was € 17,50 .

Dat riekt toch wel naar een betaalde sms- en/of internetdienst. Zou je toch voor de zekerheid bij Payinfo.nl willen informeren. Dan kunnen we dat uitsluiten.
Je vindt op de site een overzicht van alle Payinfo diensten en kun je eenvoudig specifieke sms- en internetabonnementen blokkeren.


Hoi   @Nadia , 

Mijn Samsung tablet daar moet een sim kaart in. Ik maak logo's en ontwerp / maak teksten of gedichten, gedenkschriften met . een programma en met de laatste update,  moest ik dus een nieuwe tablet . Nu maak ik de  opzet via tablet en verder op mijn laptop. 

In mijn vorige tab hoefde ik niet een sim erin deze weer wel. Daarom naar de winkel kpn en deze zei dat een gewone prepaid ook werkte.  Zei nog dat kan niet, een normale prepaid kaart is een 06 nummer. 

In een tablet moet een 09 nummer, en ja hoor mijn tablet werd een grote telefoon en alles in conflict.

Eerst gebeld en op,aanraden na de winkel , heel vreemd,  zei hij deze  heeft dus een andere kaart nodig een data only  kost vijf euro per maand,  Wel aansluitkosten erbij vandaar beetje ..…

 

Vandaag weer naar kpn winkel geweest want álles is sinds dien in de war,  mijn mobiel werk nu alleen op Wi-Fi en buiten niets.  Tablet en mobiel hebben conflict en itv moet ik steeds opnieuw activeren. Ze heeft u in de winkel een aantekening ervan gemaakt , en word terug gebeld.  Morgen via Samsung service, word de instellingen van tablet weer in orde gemaakt. 

Ik maak van geen enkel sms diensten gebruik en alles staat uit. Ook de 0909 nummers en andere diensten. Voicemail staat ook uit, er stond € 17,50 erop verbruik naar beneden afgerond € 20,00 euro.

Sinds gisteren staat die uit want werd er niet goed van. 

Wat ik wil is gewoon internet en tv kijken.  Nu ben ik meer bezig met installeren en loop achter met alles.

Deze maand 98% niets en 2% kan ik even op internet en of tv kijken en dan stopt alles ermee .

Dus nogmaals , ik gebruik geen sms diensten,  voicemail en 0909 nummer ook niet. 

En op dit moment gebruik ik bijna niets en heb veel betaald voor geen diensten…

Toch bedankt voor je reactie en hulp 

 

 


Ik weet niet, wie jou heeft wijs gemaakt dat een prepaid simkaart met 06 nummer niet werkt in een tablet, want dat is niet waar.

Een Prepaid simkaart met 06 nummer werkt prima in een tablet.

TV kijken? Je weet wel dat als je tv kijkt op je tablet via 4G, dat je data bundel dan zo op is, vandaar dat het ook stopt natuurlijk.


@Misja20 

Goedemorgen bijna,   en nog de beste wensen voor het nieuwe jaar. 

Ik kijk geen tv via mijn tablet,  ik heb dat ook niet vermeld. Verder ben ik twee keer naar kpn winkel geweest met dit probleem en ook daar rader  hij mij  dit aan. 

Ik heb een besluit genomen en zie verder af van deze abonnement.  Tablet gaat terug naar winkel en wil er een zonder een kaart en klaar met alles rond tablet en prepaid. 

 

Verder betreft internet en itv , deze doet het niet .

Waar dit aan ligt is duidelijk .

Nieuw Jaar , fris begin 

Dus bij deze , iedereen bedankt voor de reacties. Heb er genoeg tijd aan besteed en jullie ook. 

Nogmaals mijn dank ervoor.

 

 

 


Hallo @Qweeny, een fijn en gelukkig nieuwjaar :champagne:  De aller beste wensen!

Mijn Samsung tablet daar moet een sim kaart in. Ik maak logo's en ontwerp / maak teksten of gedichten, gedenkschriften met . een programma en met de laatste update,  moest ik dus een nieuwe tablet . Nu maak ik de  opzet via tablet en verder op mijn laptop. 

Duidelijk, een Samsung Tab. Die alleen functioneert met een simkaart.

In mijn vorige tab hoefde ik niet een sim erin deze weer wel. Daarom naar de winkel kpn en deze zei dat een gewone prepaid ook werkte.  Zei nog dat kan niet, een normale prepaid kaart is een 06 nummer. In een tablet moet een 09 nummer, en ja hoor mijn tablet werd een grote telefoon en alles in conflict.

Klopt wat @Misja20  én mijn collega in de winkel adviseren. Je kunt een prepaidkaart in je tablet plaatsen. Daardoor raakt je tab niet van slag. Daar moet een andere verklaring voor zijn. Als je een data-only abonnement(!) neemt, dan krijg je een 097-nummer toegekend. Dat om een tekort aan 06-nummers in de toekomst te voorkomen, vanwege de (potentiële) groei van mobiele communicatie diensten in ‘slimme apparaten’. Als je een data-only abonnement afsluit, betaal je inderdaad aansluitkosten.

Vandaag weer naar kpn winkel geweest want álles is sinds dien in de war,  mijn mobiel werk nu alleen op Wi-Fi en buiten niets.  Tablet en mobiel hebben conflict en itv moet ik steeds opnieuw activeren. Ze heeft u in de winkel een aantekening ervan gemaakt , en word terug gebeld.  Morgen via Samsung service, word de instellingen van tablet weer in orde gemaakt. 

Er is geen verband tussen een losse data-only abonnement, je mobiel abonnement en je internet en tv abonnement voor thuis. Deze netwerken kunnen elkaar niet verstoren. Wat wel mogelijk is dat de instellingen van je mobiele telefoon zijn aangepast. Je toestel  kan bijvoorbeeld, per ongeluk, op vliegtuigmodus  staan. Voor internet en tv thuis, zijn ook veel factoren die een rol kunnen spelen. Kijk je tv op je tablet? Werkt dat niet meer? Kun je wel internetten via het thuisnetwerk? 

Verder betreft internet en itv , deze doet het niet .

Waar dit aan ligt is duidelijk .

De oorzaak is gevonden? Ik ben erg benieuwd waardoor het komt dat je geen diensten hebt, én belangrijker hoe dat wordt opgelost 🙂 Laat je dat ons hier nog even weten?

 


Reageer