Skip to main content

Ik vind dat KPN zich wel heel makkelijk beltegoed van hun klanten toe eigent. Je kan hier het hele forum doorzoeken maar je zal nergens vinden dat je een KPN prepaid kaart niet in een schakelmodule moet stoppen. Of dat je alarm bv niet meer kan werken als erĀ 6 maanden niet bij je ingebroken is. (dat hopen we toch allemaal te voorkomen). Ongemerkt zou dus geen alarm melding meer krijgen bij inbraak. Hier gaat het vaak over het opwaarderen. KPN laat Prepaid gebruikers wel registreren. (naam en mailadres en zelfs bankgegevens uit de overboeking) Maar datzelfde mailadres gebruiken om de klant te informeren over het toe eigenenĀ  door KPN van hun beltegoed doet KPN niet. In alle andere gevallen heet dat malversatie. Ik koop bij u een dienst (sim) waarmee ik kan bellen en smsā€™en en KPN pikt mijn beltegoed zonder dat ze de moeite nemen om in hun eigen datasystemen even te controleren van wie het nummer is. Ā Ā 

Ā 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

Een prepaid 06 nummer is ook helemaal niet geschikt en mag volgens de regels ook niet in een alarmsysteem, een 06 nummer is een spraak nummer, voor een data only toestel heb je een 097 nummer nodig.

En als je de voorwaarden die bij het prepaid kaartje doorlees weet je dat je eens per 6 maanden iet moet doen en dit geld bij elke provider, is in het leven geroepen omdat de nummer pool op begint te raken, lagen duizenden 06 nummers te verstoffen, enerzijds in mobieltjes die verloren zijn gegaan en anderzijds gewoon op de plank kwamen te liggen.

De toenmalige Opta, nu onder de vlag van de ACM vond dit niet wenselijk en heeft dit systeem in het leven geroepen om nummers terug te kunnen halen.

Ā 

PS, er word op tijd een sms gestuurd om het te voorkomen, je word dus normaal gesproken gewaarschuwd als jij de sim oneigenlijk gebruikt veroorzaak je zelf het probleem.


Een prepaid 06 nummer is ook helemaal niet geschikt en mag volgens de regels ook niet in een alarmsysteem, een 06 nummer is een spraak nummer, voor een data only toestel heb je een 097 nummer nodig.

En als je de voorwaarden die bij het prepaid kaartje doorlees weet je dat je eens per 6 maanden iet moet doen en dit geld bij elke provider, is in het leven geroepen omdat de nummer pool op begint te raken, lagen duizenden 06 nummers te verstoffen, enerzijds in mobieltjes die verloren zijn gegaan en anderzijds gewoon op de plank kwamen te liggen.

De toenmalige Opta, nu onder de vlag van de ACM vond dit niet wenselijk en heeft dit systeem in het leven geroepen om nummers terug te kunnen halen.

Ā 

PS, er word op tijd een sms gestuurd om het te voorkomen, je word dus normaal gesproken gewaarschuwd als jij de sim oneigenlijk gebruikt veroorzaak je zelf het probleem.

Ā 

U slaatĀ de plank serieus mis. Een data only voor sms?Ā  sms bestondĀ al voordat er data via mobile telefoon verzonden kon worden. Ik hoef ook geen data bundel te kopen om te kunnen smsā€™en of smsā€™en te ontvangen.

Hoe lang een sms in de lucht blijft bepaalt KPN zelf. Is dat een uur? 10 minuten? 1 minuut? Heeft KPN overal gegarandeerd bereik? Is de gebruikerĀ verplicht om everywhere anywhere een gsm ontvanger aan te houden? Er zijn ook gebruikers die een dualsim gsm gebruiken om in noodgevallen toch bereikbaar te zijn maar niet gestoord willen worden.

Ik heb de nummers geregistreerd dus bereiken via mail was gewoon mogelijk.Ā 

Ā 


HalloĀ @Ocin, een 0970 nummer speelt hier inderdaad geen rol. Die bestaat ook niet als prepaid.
Een prepaid kan geregistreerd worden, maar het moet niet. Veel prepaidā€™s blijven daardoor anoniem en waarschijnlijk daarom heeft KPN voor de sms gekozen. Is de Prepaid app (zie hier) iets voor je? Daarmee kan je de status viaĀ jouw mobiel in de gaten houden en opwaarderenĀ wanneer nodig.


@RBxxĀ 

Dank voor je reactie. Van al die opties (webbased&Android app) maak ik gebruik. Het zijn dus ook 2 manieren waarop kpn mij kan bereiken. Maar die moeite wordt niet genomen.Ā 


Hi @Ocin,

Aangezien niet alle prepaid klanten zich aanmelden met andere gegevens en verder dus volledig anoniem blijven, communiceren we bij prepaid allƩƩn via sms.

Dat een prepaid simkaart door sommige gebruikersĀ in een apparaat wordt gestoken waar geen sms'jes op binnen komen, is niet iets waar wij rekening mee kunnen houden

Over de geldigheid van je tegoed en het blokkeren van je simkaart bij langdurig geen gebruik, communiceren we overal het volgende:Ā 

Ā 

Ā