Skip to main content

Sinds 8 aug 22 heb ik mijn kpn abonnement omgezet naar een prepaid kpn kaart. Ik ben voor 9 maanden buiten Europa aan het reizen. De prepaid simkaart is voor noodgevallen. Het lukt mij alleen niet om met deze prepaid kaart te bellen. Als ik iemand probeer te bellen krijg ik in het Spaans iets te horen in de trand van dat ik niet mag of kan bellen. Ik heb wel al 10 euro beltegoed op de kaart gezet. Dat kan het niet zijn. Met de 10 euro tegoed cadeau van kpn staat er dus totaal 20 euro op de kaart. Telefoon uit aan heb ik ook al gedaan. Kunnen jullie me aub helpen? Hoe kan ik het best contant met jullie opnemen? Ik kan nml ook niet bellen. Graag hoor ik van jullie. Groetjes, Emma 

 

30 min uit laten staan en daarna aanzetten, heb ik al geprobeerd. Werkt niet.

Andere provider heb ik ook geprobeerd. Helpt ook niet.

Wellicht heeft het te maken met de 2e lokale? simkaart die in m'n telefoon zit? Ik probeer wel te bellen met de juiste simkaart! 

 

Graag hoor ik van jullie. Zie mijn gegevens in mijn profiel.


Hoi @EmmaSteen, welkom op ons forum! Ik heb meteen even meegekeken. Alles staat aan onze kant goed! Je hebt inderdaad ook nog al je beltegoed.

Er zijn nog wel een aantal dingen die je kunt proberen! Misschien een beetje simpel maar dit kan wel een hoop uitmaken.

  • Heb je roaming aan staan op je toestel?
  • Bel je de nummers wel met 0031 of +31 ervoor? Als je naar Nederland belt?
  • Kun je eens proberen te verbinden met een ander netwerk?
  • Kun je eens proberen te bellen als je de andere simkaart uit je toestel hebt?
  • Kun je je simkaart ook in een ander toestel proberen?

We hebben hier ook een handig topic over!

 


Ha Thomas,

Dank voor je snelle reactie. Ik heb alleen acties uitgevoerd, maar zonder positief resultaat. 

Ik ga het later nog een keer proberen, op een andere plek. Ik zit wel midden in de stad (Granada, Nicagracua) maar het kan zijn dat het bereik hier toch niet voldoende is.

Moet roaming altijd aan staan om bereik te bellen buiten EU? Ik dacht dat dat alleen voor internet was. En als ik roaming aanzet, maar standaard mijn mobiele gegevens, oproepen en sms'en op sim 2 (simkaart van Nicaragua) heb staan, maak ik geen onverwachtse kosten met de NL simkaart toch? 

 

Groetjes, Emma 


Roaming hoeft inderdaad niet per se aan, dat is alleen voor internet dus voor nu kun je die uitlaten. Probeer het inderdaad ook op een andere locatie, mocht het toch aan het bereik daar liggen. Laat je weten of het dan beter gaat? Je hebt je simkaart dus ook in een ander toestel getest, ook toen had je helemaal geen bereik en lukte het niet om te bellen? Ik hoor het graag! 


Hi Sanne,

Dank voor je reactie.

Daarnet heb ik vanuit een andere stad geprobeerd om met mijn prepaid kaart te bellen. Nog steeds zonder succes.

Ik heb opnieuw uit/aan en ander netwerk geprobeerd. Helpt allemaal niet.

 

Eerder heb ik inderdaad mijn 2e simkaart eruit gehaald. Daarnaast heb ik de kpn simkaart ook geprobeerd met de telefoon van mijn vriend. Tot nu toe heeft niks geholpen. Volgens mij is het Spaanse bericht in de trand van dat ik geen toestemming heb om dit soort telefoongesprekken te doen volgens mijn tegoed.

Wat kan ik nog meer doen? 


Hoi Emma. Ik heb gecontroleerd of er een blokkade actief staat op de sim op basis van het nummer in het profiel en dat is niet het geval. Kun je aangeven wat de tekst precies is van de sms die je hebt ontvangen en met welk netwerk je exact verbonden bent? 


Hi Remco,

Dank voor je reactie. Ik doe dit begin volgende week. Ik moet iemand vragen om het Spaanse gesproken bericht te vertalen. Het Netwerk hier is Claro. 

Ik kom begin volgende week bij je terug.

Groetjes, Emma 


Top dan hoor ik graag wat je bevindingen zijn en wens ik je voor nu een fijne vakantie dan! Wel even een puntje: ik zie Claro niet direct terug als partner waarmee wij samenwerken in Nicaragua op onze lijst. Heb je wellicht ook Telefonia Celular de Nicaragua S.A. (TCN) of Empresa Nicaraguense de Telecomunicaciones S.A. (ENITEL) ter beschikking?  Anders kun je nog even proberen om te verbinden met deze netwerken.


Hi Remco,

Het is me nog niet gelukt om iemand het bericht te laten vertalen. 

Claro is het enige netwerk waarmee ik kan verbinden hier in Nicaragua. Zal dat dan het probleem zijn? Dus dat ik in Nicaragua gewoon mijn KPN kaart niet kan gebruiken omdat er geen samenwerking is? Die twee netwerken die jij noemt heb ik nog nooit bij de opties zien staan.

 

Groetjes, Emma 


@EmmaSteen Die heb ik er niet bij staan helaas 😞 en ik denk dat we de oorzaak dan inderdaad hebben gevonden. Ik hoop dat je dan toch een alternatief hebt. Je kan als je Wifi hebt bijvoorbeeld bellen via WhatsApp. Of de lokale simkaart gebruiken als alternatief.