Skip to main content

Goedendag, 

 

IK heb een abonnement omgezet naar pre-paid, echter ik kan deze niet meer aanzetten.. opgeschort of geblokkeerd? Is er een mogelijkheid deze weer te activeren? Het gaat om nummer 065*******

 

Met vriendelijke groeten.

 

 

Dennis

 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

Hoi @Dennis30121982 ​, ik heb meteen even voor je gekeken. Ik zie dat de aansluiting geblokkeerd is. Dit gebeurt als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen. Wanneer je dat ook niet doet wordt het nummer definitief uit de lucht gehaald en kan deze dus niet meer gebruikt worden. Dat is bij jou het geval helaas. 

 


dus kan ik het wel of niet meer vrij maken?


Nee, je bent het nummer helaas kwijt. Het is definitief uit de lucht gehaald.

Na 9 maanden niet gebruiken is het over en uit.


Zie laatste stukje van de tekst van Bart_Z, @Dennis30121982 .

Bart_Z schrijft:

het nummer definitief uit de lucht gehaald en kan deze dus niet meer gebruikt worden. Dat is bij jou het geval helaas. 

9 maanden geen gebruik wordt volgens de voorwaarden van prepaid gezien als een stopzetting.

Dit is alweer meer dan 12 jaar geleden zo gedaan. Bij vele providers lagen nummers te verstoffen in lades. Daardoor ontstond een tekort aan 06 nummers.

Bij sommige providers gaat het nog veel sneller dan kpn. Mijn Lebara nummer (2de nummer) vervalt al na 4 maanden geen gebruik. Maar die gebruik ik nog erbij.