Skip to main content

Hallo,

binnenkort stopt HEMA mobiel en derhalve zou ik met nummerbehoud naar een KPN simkaart willen. Alvorens dit te doen, is mij aangeraden om het resterende prepaid tegoed te gebruiken, aangezien dit anders vervalt. Derhalve wilde ik een betaling uitvoeren met dit tegoed via PayBySMS (Boku), maar ik kreeg de melding dat ik niet geautoriseerd was om dit te doen en ik contact op moest nemen met KPN.

Nu heb ik zelf al even rondgekeken op het forum naar een vergelijkbaar geval, maar heb dit niet gevonden. Wel kwam ik op een post uit waarbij PayBySMS werd gebruikt om mensen te scammen. Hierin stond dat men dit kon voorkomen via payinfo.nl, dus ik dacht wellicht staat dit hier tegenwoordig standaard geblokkeerd. Echter, dit was niet het geval.

Mijn vraag luidt nu dus ook, wat te doen? Hoe kan ik betaal autorisatie krijgen op mijn prepaid nummer zodat ik het tegoed nog voor 1 mei kan gebruiken?

Bij voorbaat dank!

 

 

Hallo @cboe ,

Tot 1 mei 2021 zit je nog bij HEMA Mobiel. Ik adviseer je om jouw vraag dan ook te stellen aan de klantenservice van HEMA mobiel. 

Zolang je nog geen KPN Simkaart hebt, kan KPN niets voor jou regelen met betrekking tot autorisaties. 

 


@Noordzee Allereerst dank voor uw reactie!

Er zijn twee redenen waarom ik mijn vraag hier stel. Ten eerste is het zo dat HEMA Mobiel is vervangen door KPN NL links bovenin naast de ontvangststerkte (iOS) op de huidige HEMA simkaart, wat aangeeft dat ik nu op de KPN NL service zit (?). Ten tweede is het zo dat ik via PayBySMS (Boku) specifiek naar KPN werd gestuurd en dus niet naar HEMA mobiel. Dit kan haast geen toeval zijn, aangezien het voorheen eerder is gelukt (toen er nog HEMA Mobiel links bovenin stond).

 


Hoi @cboe, welkom op het forum, en alvast welkom bij KPN! Gezien je laatste reactie kan ik me voorstellen dat je dan hier je vraag stelt. Probleem is alleen wel dat zolang jij nog niet actief over bent naar KPN, ik inderdaad niets kan doen. Ik kan alleen maar dingen inzien van KPN klanten. Niet van klanten van andere partijen die gebruik maken van ons netwerk. Ik zou je dan toch aanraden om contact op te nemen met de HEMA klantenservice: op 020 311 4800 (ma-vrij: 08:30 - 19:00 uur) of via e-mail op hemaklantenservice@hema.nl.


@Erik_@NoordzeeIk heb reeds KPN nummerbehoud in gang gezet, aangezien dit nummer mij meer waard is dan het geld wat er nog op stond. Het was alleen mooi meegenomen geweest als het toch was gelukt. 

Beide hartelijk dank voor jullie tijd!