Ik heb een mobiel prepaidnummer voor noodgevallen en ik gebruik dit zelden. In juni 2019 heb ik van KPN een smsĀ gekregen dat mijn nummer geblokkeerd dreigde te worden omdat ik het 5 maanden niet gebruikt had, tenzij ik mijn tegoed zou opwaarderen. Ik heb dat op 12 juni gedaan en mijn tegoed bedroeg daardoor 29,53 euro. Ik heb daarna niet meer met dit nummer gebeld of een sms gestuurd, wel internet gebruikt via wifi tot 15 juli.Ā
Afgelopen weekend wilde ik mijn prepaid nummer gebruiken, echter dat bleek geblokkeerd. Als ik probeerĀ te bellen krijg ik de melding: "Uw tegoed is geblokkeerd omdat u dit telefoonnummer 6 maanden lang niet heeft gebruikt. U kunt nog 90 dagen gebeld worden voordat uw nummer vervalt. U kunt uw nummer en tegoed behouden door op te waarderen."
Opwaarderen via kpn.com luktĀ echter niet, ik krijg de melding dat mijn aanvraag niet kan worden verwerkt. Het nummer toevoegen aan mijn KPN-ID en daarna opwaarderen luktĀ ook niet want ik krijg de melding dat het nummer niet geactiveerd is.
Een behulpzame medewerkster van klantenservice kon mij na onderzoekĀ van ruim een half uur alleen een abonnement op mijn prepaid nummer aanbieden om mijn nummer en tegoed te behouden en dat wil ik niet, want ik heb al een mobiel abonnement op een ander nummer bij KPN. Vervolgens pleegde zij overleg met een collega en die zou hebben aangegeven dat het prepaidnummer wel nog actief is en opgewaardeerd kan worden en ik kreeg het adviesĀ om een opwaardeerbon te kopen bij een tankstation. Volgens de medewerksterĀ zou ik een sms hebben gehad dat mijn nummer per 14-12 geblokkeerd zou worden. Deze sms heb ik echter nooit gekregen, anders had ik wel tijdigĀ actie ondernomen.Ā
Omdat ik er niet echt vertrouwen in had ben ik een chat gestart met klantenservice. Omdat de internetverbinding een paar keer werd verbroken heb ik met verschillende medewerkers contact gehad. EenĀ medewerker heeft handmatig mijn saldo verhoogd met 1 euro; mijn nummer blijftĀ echter geblokkeerd. Een andere medewerker wist mij uiteindelijk na lang onderzoek te vertellen dat er niets meer aan te doen viel, mijn nummer zou vervallen zijn en mijn tegoed ook, waarvoor excuses (...)Ā
Ik vind hetĀ een vreemde gang van zaken dat ik mijn tegoed niet kan opwaarderen om mijn nummer te behouden en ook dat mijn tegoed van bijna 30 euro vervallen zou zijn. Bovendien vind ik hetĀ ook heel irritant en verwarrend dat verschillende medewerkers andereĀ informatie geven. Mijn nummer is naar mijn mening geblokkeerd en niet vervallen en dit wordt bevestigd door de gesproken melding die ik krijg als ik probeer te bellen. Het aparte is dat ikĀ wel steeds sms'jes van KPN ontvang op mijn prepaidnummer over aanpassing van mijn beltegoed en ook vandaag nog over hoe ik alle prepaidbundels kan gebruiken in het buitenland (Ik was afgelopen weekend in BelgiĆ«).
Maar ik kan nog steeds niet zelf sm'n of bellen want mijn nummer is en blijft geblokkeerd. Ik zou nog 90 dagen na 14 december moeten hebben om mijn tegoed op te waarderen en mijn nummer te behouden maar dat lukt niet via kpn.com.Ā
Kan iemand me het juiste advies geven hoe ik mijn nummer weer gedeblokkeerd krijg??Ā