Skip to main content

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden mijn tegoed opgewaardeerd. Er stond 17€ op de kaart. Nadat ik de code *148# had gebruikt, werd er €1,99 afgeschreven en had ik internet. Dat was oké. (De *149# lijkt niet te werken, maar dat is een ander probleem).
Hoe dan ook, een paar dagen geleden wilde ik gebruik maken van het resterende tegoed en moest ik beseffen dat het helemaal op was. Hoe kan dat zijn? Ik ging er vast van uit dat alleen de € 1,99 voor één dag zou worden afgeschreven. Het moet zijn geweest dat er de volgende dagen steeds € 1,99 werd afgeschreven totdat het tegoed op was.
Het was niet waar ik op hoopte van de dagschotel. Waar zat mijn fout? Heb ik deze aanbieding na de dag moeten annuleren? Is dat zelfs mogelijk? Is er een manier waarop ik mijn geld terug kan krijgen? Ik kon alleen gebruik maken van de aanbieding op de dag van activatie.
Dat is echt vervelend.

Vele groeten

Dat is merkwaardig, er staat inderdaad op de KPN website dat het na een dag automatisch vervalt:

 

Kan het zijn dat er toch op een andere manier beltegoed is gebruikt?

 


Het vervalt inderdaad automatisch. Maar daarna wordt voor internet, bel en sms verkeer weer het standaard verbruikstegoed (ten onrechte nog steeds beltegoed genoemd) aangesproken. En met wat apps die op de achtergrond, bv voor updates, ook 4G gebruiken kan het dan toch snel gaan.

Euh, *149# zie ik er niet bij staan:

http://kpn.com/prepaid/bundels.htm .


@Ernst-Jan dat kan niet. Ik heb de *148# geactiveerd, overdag gebruikt en toen de telefoon uitgeschakeld. Het is dus volstrekt onmogelijk dat ik het krediet op een andere manier had kunnen gebruiken. Dit maakt me erg verdacht. Niet alleen omdat het krediet weg is (al erg genoeg), maar dat ik niet eens weet wat ik fout heb gedaan. Zoals je zei, de aanbieding zou automatisch gedeactiveerd moeten worden na één dag...

 

@PeterG zeer goede hint. De "oude" *149# is nu blijkbaar *124#! Ik zal het proberen als ik weer krediet moet krijgen... Maar ik ga zeker niet weer 15€ opwaarderen zodat ze na één dag weer weg zijn...

 


Hoi @PeterLustig223141, die bundel die stopt inderdaad automatisch zoals de anderen al aangeven. Toch is er meer van het tegoed afgeschreven dus, de vraag is waaraan. Ik kan je voor je kijken of ik kan zien waar het voor gebruikt is. Daarbij kunnen we alleen zien of het een bundel, bellen of data is, maar niet wat voor data er precies is gebruikt.

Op je forumprofiel staan alleen nog geen gegevens, daardoor kan ik het nog niet bekijken. Als je daar het bewuste 06-nummer en het bijbehorende simkaart nummer invult en hier een seintje geeft als je dat hebt gedaan kan ik er een blik op werpen.


Hartelijk dank voor het nuttige antwoord @Jasper!

Ik heb de informatie aan mijn profiel toegevoegd. Ik heb het kaartnummer ingevoerd onder
"Persoonlijke opmerkingen".


Dank je voor de gegevens @PeterLustig223141, de dagbundel is gestopt zoals het hoort. Dat is dus goed gegaan.

Die dagbundel was al een tijdje geleden zo te zien, op 24 september. Daarna is een hele tijd niets gebruikt en op 3 december is data verbruikt, voor de € 14,38 die het tegoed toen was. Waar de data precies voor is gebruikt kunnen wij zoals gezegd niet inzien, mogelijk heb je zelf een idee wat er op die datum gebeurd is. Peter's vermoeden dat er data (mogelijk op de achtergrond) is gebruikt wordt hiermee bevestigd.


Bedankt voor het antwoord @Jasper. Dat is erg behulpzaam.

Dit is ongelooflijk vervelend. Dat is me nog niet eens opgevallen. Is er een datum waarop de gegevens zijn opgebruikt? Ik kan me niet herinneren dat ik toegang had tot het internet. Waarschijnlijk via GoogleMaps op de achtergrond of zo.... Oh man.


Is er een datum waarop de gegevens zijn opgebruikt? 

Noemt moderator Jasper ook

Jasper schrijft: op 3 december is data verbruikt, voor de € 14,38 die het tegoed toen was

 


Ik had verwacht dat je die vraag zou stellen @PeterLustig223141, daarom had ik de datum al genoemd. Het is inderdaad op 3 december geweest dat die data is gebruikt.


Het beste antwoord zou naar Jasper gaan, ik had het fout.
Hartelijk dank voor uw hulp, ik kan er iets mee...
Ik denk dat ik de volgende keer de juiste afspraken moet maken.


Nog even dit: voor Google maps (voor navigatie) is de snelheid van 128 Kb/s van dagbundel *148# te langzaam. Dan is die bundel af te raden.

Dagbundel met 1 GB (25 Mb/s) kán natuurlijk al op zijn voordat de 24 uur om is….