Skip to main content

Kan iemand mij helpen?

Ik heb een Samsung J6 prepaid. Sinds een tijdje kan ik geen enkele telefoon meer opnemen, voor mij heel lastig ivm zwakke gezondheid en medische telefoontjes.

Als ik word gebeld gaat de telefoon over, wil ik opnemen dan krijgen mensen direct de voicemail. 

Ook al ik wil bellen kan er geen verbinding gemaakt worden.

M.a.w. ik kan dus niet meer bellen of gebeld worden. HELP. Vliegtuig stand staat niet aan, niet storen ook niet. Soms helpt telefoon aan en uit zetten een keer. Maar  dan heb ik later direct weer het zelfde probleem.

Wat kan ik doen?

Hoi @Jopie1982, welkom op ons forum! Dit hoort natuurliljk gewoon goed te werken!
Heb je onlangs iets gewijzigd aan je abonnement? Ben je momenteel in Nederland?

Ik kijk graag even mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en het simkaartnummer “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?


Dank voor je snelle reactie. Voor mij is dit echt een groot probleem.

Nee ik heb geen ander abonnement en ben ook niet in het buitenland, ook niet onlangs geweest.

Heb nummer ingevoerd, simkaart nummer niet. Als ik mijn simkaart eruit trek, raak ik dan niet al mij  gegevens kwijt?

Hopelijk kunt u aan de hand van mijn 06 nummer al wat zien. Ik hoor het heel graag.


Bedankt voor je gegevens en toelichting @Jopie1982
Je kunt de simkaart er gewoon tijdelijk uithalen zonder gegevens kwijt te raken. Heb je ook de mogelijkheid deze simkaart eens te testen in een ander toestel?

Ik zie zo vanaf hier geen rare dingen eerlijk gezegd. De mensen die jou niet kunnen bellen, zijn dat heel toevallig allemaal vodafone klanten? Of kan helemaal niemand je bereiken?

Als jij iemand belt, wat is dan precies de foutmelding die je krijgt? Kun je ook ons eens proberen te bellen op 0800-0402? Werkt dat wel?


Mensen die mij gebeld hebben en die ik niet kon opnemen zijn: huisarts, ziekenhuis, ikzelf (met mijn vaste nummer), mijn ouders met Ziggo. Dus echt allemaal andere dingen.

Als ze mij bellen en ik neem op krijgen ze direct voicemail.

Als ik iemand opbel lijkt de telefoon gewoon op te hangen of zo. Dat terwijl degene die ik bel wel gezien heeft dat ik bel.

Zet ik dan een keer mijn telefoon aan/uit dan doet hij het wel weer. Maar ja dat werkt zo niet. En nogmaals ik mis te veel belangrijke dingen zo en het kost me ook nog eens veel geld doordat ik prepaid heb.

Hoor graag wat ik nog meer kan doen. Probleem i s onlangs ontstaan en daarvoor nooit gehad. 


Mijn mobiel staat wel bij bellen via 4G.

Gebruik zo mogelijk 4g gegevensnetwerken voor oproepen. Zelf heb ik niet aan deze instelling gezet. Maar 4g is voor mij toch niet van toepassing omdat ik prepaid heb. Kan dat wat zijn?


Oh jeetje, dat zijn ook gesprekken die je niet wilt missen!
Kun je eens proberen je toestel in te stellen op 2G?


Hele stomme vraag maar hoe doe ik dat? Ik heb gewoon prepaid en kon daar altijd mee bellen. En verder zit ik op de Wi-Fi.

Waar stel je dat in?


Dat is helemaal geen rare vraag hoor :)
Dat moet met deze stappen kunnen: (website van O2)

Ik heb ze even met de hand vertaald dus het kan er net iets anders staan:

Instellingen > Verbindingen > mobiele netwerken > Netwerkmodus Sim1 (denk ik) > Alleen 2G


Toestel staat nu op 2g. Bedankt ik ga dat nu proberen maar waarschijnlijk kan ik morgen of overmorgen pas zeggen of het wel/niet geholpen heeft. Omdat mijn toestel nu " gewoon werkt" .

Ik laat het weten. Voor zover al bedankt voor de hulp.


Yes, wij zijn erg benieuwd. Horen het graag. 


@Jopie1982 We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat dit de oplossing was.  Anders weet je ons te vinden!


Ben jullie niet vergeten. Tot nu toe lijkt het te werken. Maar ivm de feestdagen weinig "belangrijke" telefoontjes gehad. Wanneer die weer komen weet ik het definitief.

Maar ik weet jullie te vinden.

Nogmaals heel hartelijk dank.