Skip to main content

Vandaag bij mijn schoonmoeder geconstateerd dat bij haar de update van de prepaid simkaart van Telfort naar KPN niet goed is gegaan. 
Ze heeft de email en sms ontvangen dat dit zou gaan gebeuren en vroeg aan mij wat ze ermee moest. 
Ik heb haar uitgelegd wat en waarom dit ging gebeuren en haar op het hart gedrukt de telefoon aan te laten staan zodat de 19e oktober de update kon plaatsvinden.

Ze heeft dit ook keurig gedaan maar vandaag gaf ze aan ‘niks meer te horen’ via de telefoon. 
Ze had het mij nog niet eerder doorgegeven omdat wij op vakantie waren.
Ik dacht eerst dat ze het geluid misschien uit had staan maar dat was niet het geval, wel viel mij daarna op dat er ‘Alleen noodoproepen’ voorbijkwam op het scherm.
Toen dacht ik meteen aan de update van de simkaart. Ze heeft echter geen sms ontvangen dat de update niet gelukt is maar de (Telfort)sim werkt i.i.g. niet meer.

Na lezen van de stappen die hier worden aangegeven de volgende acties uitgevoerd, herstart de telefoon, herstart hem voor de tweede keer en wacht 10 minuten. 
Dit helpt niet, er is kennelijk geen verbinding meer mogelijk met de huidige simkaart.

Dan maar een nieuwe simkaart aanvragen maar dat gaat ook niet want de site wil een sms sturen met daarin een code die je moet invullen, welke we niet ontvangen want de simkaart is dood.
De andere optie is naar de KPN-winkel, maar dat is voor mijn schoonmoeder niet echt een optie, ze is 81 en slecht ter been en ik er niet met haar heen kan omdat ik de hele week moet werken en we niet bij elkaar om de hoek wonen.

Graag zou ik via een moderator een nieuwe simkaart aanvragen en deze naar haar huisadres laten sturen zodat, als ik daar weer kom, ik het meteen voor haar op kan lossen. 
Ik begrijp dat het bewijzen dat het haar nummer is en dat ik het mag afhandelen misschien lastig is.
Ik heb i.i.g. screenshots gemaakt van de KPN Prepaid app die op haar telefoon staat waarin te zien is om welk nummer het gaat.

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.

Hi @LuToLu, wat jammer dat het niet goed lijkt te zijn gegaan :slight_frown:

Zou je het mobiele nummer én het simkaartnummer van je schoonmoeders simkaart in het opmerkingsveld van je profiel willen noteren en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kunnen we even meekijken!


@Maja_ het 06 nummer heb ik er al in staan, aan het simkaart nummer heb ik even niet gedacht toen ik daar was. Ik moet nu gaan kijken hoe ik dat zou kunnen bemachtigen, ik kom er op zijn vroegst volgend weekend weer om het zelf te kunnen achterhalen. 


Oja ik snap wel dat dit niet iets is waar je bij stil hebt gestaan @LuToLu :grimacing: Het simkaart nummer is echter wel noodzakelijk om hier verder bij te kunnen helpen, hij staat óp het simkaartje zelf. Is er wellicht iemand in de buurt van je schoonmoeder, die haar kan helpen om het simkaartje uit het toestel te halen en het nummer aan jou door te geven?


@Maja_  Het is gelukt! Mijn jongste zoon had een goed idee, we hebben gevraagd of ze nog het kaartje had waar de simkaart ooit is uitgedrukt. Daar staat de PUK op dus de kans was groot dat ze die bewaard heeft. Daar staat nl. ook altijd het simkaart nummer op zodat de simkaart nu niet uit de telefoon hoeft te worden gehaald.

Ze heeft hem gevonden en mij een foto gestuurd. Ik heb het simkaart nummer nu ook in mijn profiel gezet.

 


Ah, heel slim van je zoon!

Ik heb je even een eigen topic gegeven, dat is iets overzichtelijker aangezien we waarschijnlijk nog wel een aantal berichten gaan wisselen over deze kwestie :wink:

Ik zie hier een totaal ander simkaartnummer terug in de systemen, en heb het idee dat er bij de gepoogde update iets niet helemaal lekker is gegaan.

Met dat simkaartnummer, lukt het mij om een vervanger aan te vragen, ik moet echter nog wél zeker weten dat die naar het juiste adres toe gaat. Zou je nog het adres van je schoonmoeder in het opmerkingsveld van je profiel willen noteren? Dan kan ik controleren of de adresgegevens die nu bij ons genoteerd staan, nog actueel zijn :slight_smile:


@Maja_ mmm, een heel ander simkaart nummer, het enige wat ik mij kan bedenken is dat het nummer wat ik doorgeven heb dan het nummer is van de originele simkaart. We hebben wel ooit een andere simkaart aangevraagd omdat zij een nano sim nodig had. Daar heeft ze het kaartje waar deze uitgedrukt is niet meer van maar we hebben nog wel de toen begeleidende brief kunnen achterhalen. Daarop staat ook een simkaart nummer.

Ik heb nu ook dat simkaart nummer en haar adres ingevuld in mijn profiel. Ik hoop dat dit het juiste nummer is. 


Yes, dat is 'm!

Deze simkaart lijkt gewoon actief te staan, maar aangezien jullie hem echt niet weer werkend krijgen is er nu een nieuwe simkaart onderweg naar je schoonmoeder :slight_smile:

Ze zal hem vermoedelijk dinsdag of woensdag door de brievenbus krijgen, en zal hem daarna nog wél even moeten activeren via kpn.com/simkaartactiveren.

Laat je weten of het allemaal gelukt is?


@Maja_ dankjewel voor de service! En ik laat zeker weten of het allemaal gelukt is. Kan nog wel even duren omdat ik er, zoals het er nu naar uitziet, pas volgend weekend weer naar toe kan. 


@Maja_ de simkaart is gisteren al aangekomen en mijn schoonmoeder stond hiermee gisterenavond onverwachts bij mij op de stoep. Ze was zo blij dat deze er al was en wilde niet tot het weekend wachten om weer bereikbaar te zijn. Ik heb de simkaart geactiveerd en in haar telefoon geplaatst en alles werkt weer, nogmaals dank!

Nu heb ik nog één vraagje, ik had net voor haar op 12 oktober een 1 GB databundel gekocht maar die heeft ze eigenlijk niet kunnen gebruiken. 

 

En 1 GB opmaken in die paar dagen die nog resteren, nu zijn het er nog maar 3, gaat haar echt niet lukken, er was toen in afgelopen zondag keek nog niks van verbruikt.

 


 

Is er een mogelijkheid dat KPN haar een nieuwe 1 GB databundel geeft?

 


Hah wat mooi @LuToLu, haar enthousiasme!

Ik kan haar niet een bundel geven, maar zal even kijken of het me wel lukt om het aankoopbedrag van de bundel bij haar beltegoed op te zetten zodat ze daar een nieuwe bundel van kan kopen. Is dat ook goed? :slight_smile:


Ja hoor @Maja_ dat is helemaal prima, dan zet ik hem er wel weer voor haar op. Nogmaals bedankt voor alles! 


Bij deze geregeld!

Graag gedaan @LuToLu :blush: