Skip to main content

Hoi,

 

Mijn schoonvader heeft een voormalige Telfort pre-paid kaart waarvan de PUK-code kwijt is. Als ik op de pagina van MijnKPN kijk, waar de telefoon nu staat geregistreerd, komt de PUK code niet naar voren. Kunnen jullie dit dan ook voor me opzoeken?

Bij voorbaat dank.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hoi @Berry G, welkom hier. 

De Pukcode komt niet tevoorschijn. Dat is wel balen. Ik kan deze wel achterhalen, maar mag deze zo niet achterhalen omdat het niet voor jezelf is. Je schoonvader kan het beste even zelf contact opnemen met 0800-0402. Als hij zijn mobiel nummer en simkaartnummer doorgeeft komt het goed. Of jij kan even bellen samen met hem, dan kan jij het doorgeven, maar kan hij wel toestemming geven. 


Hallo @Berry G 

 

Wat bedoel je precies met dat de pukcode niet naar voren komt, krijg je soms een grijs vlakje met wat onduidelijke tekens erin te zien?

De pukcode wordt pas zichtbaar nadat je op dat grijze vlak geklikt hebt.


Als ik ingelogd ben blijft het scherm steeds hangen of geeft aan dat de PUK code niet ingezien kan worden en dat ik het product moet toevoegen aan het ID, maar dat heb ik al gedaan. Mogelijk dat dit komt omdat het een voormalig pre-paid Telfort-telefoonnummer is?

Anyway, de telefoon is van een 81-jarige man die hiermee contact onderhoudt met zijn familie. Het zou fijn zijn als dit verholpen kan worden.

 


Hé, dat is "grappig”. Als ik bij MijnKPN naar 'Overzicht’ kijk, dan zie ik ook van die 'bewegende’ grijze balkjes waarbij het lijkt dat er iets moet komen, maar blijft hangen.

Dat is bij mij al heel lang.

Ik kom daar normaalgesproken niet vaak, maar ik weet dat dit bij mij al erg lang zo is.

Klikken in dat vak levert niks op. Die mededeling over PUK-code krijg ik ook niet te zien.

Dus, ik ga deze draad maar eens in de gaten houden, wie weet is er wel een KPN medewerker in goede doen die opheldering kan verschaffen :grinning:


In het overzicht zie je die grijze balken als er geen mobiel product gekoppeld is, normaal komt daar dan te staan hoeveel data en belminuten je nog hebt.

 

@Berry G Als je op Producten in de bovenste balk klikt dan zie je daar dus niet die prepaid?

Krijg je dan nog een foutmelding bij het toevoegen?


Bij ‘producten’ op de bovenste balk staan wel de telefoonnummers (er staat nog een telefoon gekoppeld) en als ik daar op klik kan ik wel het tegoed zien. Maar niet als ik op de grijze balkjes klik in het eerste scherm.

 


Die grijze balkjes zouden vanzelf ingevuld moeten worden en zijn ook niet aanklikbaar, er lijkt me met jouw KPN-ID dan iets niet helemaal in orde.

 

Je kan trouwens via https://www.kpn.com/service/mobiel/pukcode/pukcode-opvragen.htm ook je pukcode opvragen zonder KPN-ID, misschien dat dat wel werkt?


Sorry, ik hoop niet dat ik de beantwoording van @Berry G  verstoor.

Bij mij kan ik onder producten wel mijn telefoonnummer zien en als ik daar op klik kan ik mijn tegoed bekijken. Er staat rechts dan ook een menuutje waarin ook voorkomt: ‘Pukcode inzien’. En dat werkt ook goed.

Bij mij dus alleen die grijze balkjes op de pagina 'Overzicht’.


@Jeffff, heb jij ook prepaid?

 

Dit krijg ik te zien en dat zijn 2 Telfort abonnementen die automatisch naar KPN overgezet zijn:

 

Misschien dat het bij pre-paid dan niet te zien is?


@GeSp 

@Bart_Z 

Ja, ik heb ook pre-paid. Ook overgezet van Telfort, maar dat is alweer een tijd geleden hoor.

Ik herinner me wel dat ik iets dergelijks als op jouw plaatje te zien kreeg op de pagina 'Overzicht’.

Maar nu al best lang alleen die grijze balkjes (met daaronder dus de optie om de app te downloaden, maar die heb ik al).

Ik heb me er verder nooit druk om gemaakt. Ik had niet het idee dat ik iets niet kon wat ik wel nodig had. En je weet hoe het gaat als je ergens een probleem hebt. Hulp is meestal vééééér te zoeken.

Ik zag bij toeval deze discussie dus dacht ik maar even mee te doen. Wie weet ...


Deze link werkt! https://www.kpn.com/service/mobiel/pukcode/pukcode-opvragen.htm 

Maar op een of andere manier kon ik deze niet vinden. Dus bedankt, en ook voor anderen, op deze manier kun je makkelijk je PUK-code achterhalen. Je moet wel even de SIM uit de telefoon halen voor het serienummer en fotograferen (het is nogal klein, dan kun je makkelijke vergroten en lezen).

 


@Berry G 

Fijn dat je zelf de oplossing ontdekt hebt.

Dat gaat mij met die rare grijze balken niet lukken.

Dus ik zou het fijn vinden als

@Bart_Z of

@Alexandra of

@Lisa of

@Jasper of

@Denise_ of

@Thomas

… of iemand anders van KPN wel de verklaring en de oplossing zou kunnen geven.

Ik dank de hemel (en de bewuste medewerker) als het er echt van komt.


@Jeffff  Die link had ik gisteren geplaatst, ik neem dus aan dat @Berry G die gebruikt heeft.

 

Nu i.d.d. even afwachten wanneer en of ze het grijze balk probleem bij pre-paid kaarten gaan oplossen, het heeft voorheen toch ook gewerkt volgens @Jeffff dus moet dan toch ook weer werkend te krijgen zijn.


Hallo @Jeffff 

Als je met die rare grijze balken MijnKPN bedoelt. dan moet je toch de link die @Berry G hierboven aangeeft eens proberen. Dan kom je bij een online formulier en heb je alleen het 06-nummer en het simkaartnummer nodig om de PUK-code te krijgen. Verspil niet je tijd met MijnKPN hiervoor.


@GeSp  Ik heb inderdaad jouw link gebruikt. Grijze balkjes werken nog steeds niet. Is jammer, maar geen halszaak. Ik kan het beltegoed nog wel terugvinden onder 'Producten’.


Dag @RBxx ,

Dank voor je hulp, maar ik heb mijn PUK-code al. Dat was/is bij mij niet het probleem. En ja, ik weet het, ik zit een beetje als een vreemde eend in dit onderwerp.

Mijn PUK-code heb ik lang geleden al opgevraagd en krijg ik ook te zien als ik in MijnKPN naar 'Producten’ ga en daar op mijn telefoonnummer klik. Er komt dan ook een menuutje met de optie: ‘Pukcode inzien’. Dat werkt.

Maar op de pagina 'Overzicht’ altijd die rare grijze balken die de indruk wekken dat er iets geladen wordt, maar er komt niks.

 


OK ik zie het nu. Jij was niet de topicstarter met dat probleem. Heb jij alleen een prepaid sim?
Dan is de KPN Prepaid app misschien iets voor jou.

Het probleem met de grijze balken op de website MijnKPN is een bekend verschijnsel.
Alleen met een KPN Mobiel abonnement wordt dat deel van het scherm gebruikt.

Voorbeeld

Ik heb alleen een Thuis abonnement en zit ook tegen die suggestieve grijze balken aan te kijken.
Maar daar komt niets, je moet afdalen via Producten voor de details van het product.


Zouden ze dan toch eens moeten aanpassen dat je een leeg veld krijgt i.p.v. iets wat lijkt alsof het blijft laden.


Zouden ze dan toch eens moeten aanpassen dat je een leeg veld krijgt i.p.v. iets wat lijkt alsof het blijft laden.

Meerdere moderators hebben eerder dat verzoek doorgegeven aan het ‘MijnKPN’ team.
Het is afwachten of/wanneer het prioriteit krijgt en uitgevoerd wordt.