Skip to main content

We hebben een sim-kaart van KPN bij de Hema een tijdje geleden gekocht voor de telefoon van mijn dochter. Tot nu toe, gebruikte ze het alleen thuis om spelletjes te doen op de wifi. Maar nu wil ze het ook echt gaan gebruiken buiten het huis.  

Maar de mobiel geeft aan “geen service” en in “Info” zie ik “Simkaart niet geprovisioneerd”.

Wat moeten we doen?

Alvast bedankt

Om een Prepaid simkaart levend te houden moet je of minimaal 1 keer in de 6 maanden opwaarderen of een betaalde handeling uitvoeren, zoals een smsje sturen, internetten of bellen, doe je dat niet dan krijg je nog een laatste 3maanden waarin je de simkaart alleen nog kan activeren als je opwaardeert, zo niet dan is je simkaart verlopen en ben je het nummer ook kwijt.

Dus de vraag is , heeft je dochter zich aan die voorwaarden gehouden, als het antwoord nee is, dan is enigste oplossing een nieuwe prepaid simkaart bestellen, die kan je onder andere online kopen: https://mobielshop.kpn.com/mobiel/prepaid


Bedankt voor je snel reactie. Ik ga een nieuwe simkaart kopen...


Hoi Annisette, welkom! Ik verwacht inderdaad dat te lang niet gebruikt het probleem is. Misja's advies is dan de juiste.