Skip to main content

Ik zou ook graag mn prepaid sim in het buitenland activeren. Hoe werkt dat. Het gaat om een sim die gebruikt wordt in de SOS knop voor mn moeder

@Martinterhorst Welkom op het forum. 

Ik controleer graag of het lukt om de simkaart van afstand te activeren! 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen met in ieder geval onder het kopje "persoonlijke opmerkingen" het prepaid telefoonnummer waar het om gaat? 


Gedaan!

 

het gaat erom dat de prepaid sim niet lijkt te werken in het buitenland (Frankrijk). In NL heeft hij het de afgelopen weken wel goed gedaan


@Martinterhorst Ik zie dat de simkaart wel actief is, en ook lijkt er vandaag nog contact te zijn geweest met een zendmast. 

Ook qua netwerkinstellingen staat alles aan onze kant juist. Wellicht dat je in het topic "Mobiel in het buitenland" nog tips kunt vinden om bijvoorbeeld handmatig met een netwerk te verbinden? 


Probleem is dat de sim niet in een telefoon, maar in een SOS knop/tracker. Dus lastig om dingen in te stellen en te testen.


Kan het zijn dat roaming niet op de sim geactiveerd is?


@Martinterhorst Of roaming aanstaat heb ik als eerste gecontroleerd en dit staat gewoon aan. 

Heeft de SOS knop/tracker wel eerder op deze manier in het buitenland gewerkt? 


Het zou allemaal moeten werken, maar dit is de eerste keer in het buitenland. Het gekke is dat ik er ook niet heen kan bellen of smssen. Alsof hij niet op het netwerk zit of uit staat. (Hij staat wel aan)


@Martinterhorst Dan is inderdaad vreemd, is er wellicht een mogelijkheid om de simkaart (tijdelijk) in een telefoontoestel te testen?

Mocht hij hierin probleemloos werken dan vermoed ik toch dat het met het andere apparaat te maken heeft. 


Nee helaas. Mijn moeder is met de knop in Frankrijk. Ik zit in Nederland en kan dus niet echt ter plaatse testen of aanpassen… 

 


@Martinterhorst Ai dat is lastig, ik heb nog 1 instelling aangepast. Dat is zonder wijzigingen in de instellingen van de apparaten het laatste dat ik kan doen. 

Is er wellicht een mogelijkheid om het apparaat even kort uit te schakelen en hierna weer in te schakelen? 


Hij lijkt het nu (af en toe) te doen…! Ik houd het in de gaten. Bedankt @Rutger_ !!

Â