Skip to main content
Antwoord

Simkaart activeren in het buitenland

• September 15, 2025
  • 3 reacties
  • 67 keer bekeken

Ik heb een simkaart gekocht in NL en niet geactiveerd voordat ik naar het buitenland vertrok.

Is het mogelijk om mijn simkaart voor mij te activeren?

Ik had ook nummerbehoud aangevraagd dus wilde ook weten of dit gelukt is.

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Klarin, welkom op de KPN Community. Goed dat je ons gevonden hebt.

Activeren van jouw prepaid simkaart doe je zo:

1. Doe de simkaart in je telefoon en zet hem aan 
  2. Voer de standaardpincode van je simkaart in: 0000
  3. Bel of sms naar een willekeurig telefoonnummer
  4. Je simkaart wordt nu automatisch geactiveerd

Hiervoor is verbinding met een Nederlands mast noodzakelijk. Daarom raden wij aan om een simkaart in Nederland te activeren.

Gaat dit nou echt niet lukken, dan kunnen mijn collega's van de klantenservice een activatie van de simkaart voor je aanvragen. Neem hiervoor contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook, Bluesky of X.

Admin edit:

Let op: je kunt jouw simkaart alleen activeren in Nederland. Ga je naar het buitenland? Zorg dan dat je jouw simkaart activeert vóór vertrek. Activeren vanuit het buitenland is niet meer mogelijk.

3 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 17, 2025

Hi ​@Klarin, welkom op de KPN Community. Goed dat je ons gevonden hebt.

Activeren van jouw prepaid simkaart doe je zo:

1. Doe de simkaart in je telefoon en zet hem aan 
  2. Voer de standaardpincode van je simkaart in: 0000
  3. Bel of sms naar een willekeurig telefoonnummer
  4. Je simkaart wordt nu automatisch geactiveerd

Hiervoor is verbinding met een Nederlands mast noodzakelijk. Daarom raden wij aan om een simkaart in Nederland te activeren.

Gaat dit nou echt niet lukken, dan kunnen mijn collega's van de klantenservice een activatie van de simkaart voor je aanvragen. Neem hiervoor contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook, Bluesky of X.

Admin edit:

Let op: je kunt jouw simkaart alleen activeren in Nederland. Ga je naar het buitenland? Zorg dan dat je jouw simkaart activeert vóór vertrek. Activeren vanuit het buitenland is niet meer mogelijk.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 18, 2025

Ik kan dit dus niet vanuit Nederland doen want ik woon in het buitenland en heb er helaas te lang mee gewacht. Ik heb al meerdere keren geprobeerd contact te zoeken via chat-functie van de website. Ik zal het dan ook nog proberen via de kanalen die u noemt.

Bij andere chats zag ik echter dat het wel was gelukt via deze weg. Kan dat niet meer?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

De chat-functie waar jij het over hebt, is een chatbot. Die kan geen simkaart activeren in het buitenland.

Bij andere chats zag ik echter dat het wel was gelukt via deze weg. Kan dat niet meer?

Eerder deden we dit inderdaad nog wel, maar daar zijn we mee gestopt. Activeren van een simkaart kan alleen met bovenstaande instructies.