Skip to main content
Beantwoord

Simkaart activeren in Italië

• January 25, 2026
  • 5 reacties
  • 108 keer bekeken

Hallo,

Ik wil graag mijn Sim kaart activeren maar ben in Italie de komende 6 maanden. mijn nummer is **********. de nummers op de sim kaart zijn: **************************

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Freek van den Brenk

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Beste antwoord door PeterG

Het is sinds 1 december 2025 totaal onmogelijk om een prepaid simkaart buiten het KPN Netwerk te activeren. Dit kan alleen in Nederland met verbinding met het eigen KPN Netwerk.

Je kunt 'm ook alleen in Nederland kopen. Waarom niet direct in gebruik genomen (geactiveerd)?

Enige optie: simkaart naar Nederland sturen. Ontvanger doet 'm in de telefoon. Stuurt er even een sms'je mee. Geactiveerd. Terugsturen.

!! Buiten Nederland kun je 'm verder alleen gebruiken met zelf gestort tegoed! Dus met alleen activeren ben je er in Italië nog niet.

Opwaarderen, na activatie, kan via de website.

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 25, 2026

Het is sinds 1 december 2025 totaal onmogelijk om een prepaid simkaart buiten het KPN Netwerk te activeren. Dit kan alleen in Nederland met verbinding met het eigen KPN Netwerk.

Je kunt 'm ook alleen in Nederland kopen. Waarom niet direct in gebruik genomen (geactiveerd)?

Enige optie: simkaart naar Nederland sturen. Ontvanger doet 'm in de telefoon. Stuurt er even een sms'je mee. Geactiveerd. Terugsturen.

!! Buiten Nederland kun je 'm verder alleen gebruiken met zelf gestort tegoed! Dus met alleen activeren ben je er in Italië nog niet.

Opwaarderen, na activatie, kan via de website.

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • January 25, 2026

@Freekvandenbrenk 

Omdat ik in het buitenland ben en hij hier naartoe is opgestuurd. Blijkbaar kunnen KPN medewerkers hem activeren. En tegoed kun je online storten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 25, 2026

Blijkbaar kunnen KPN medewerkers hem activeren

Nee, dat kan sinds 1 december 2025 niet meer.

hij hier naartoe is opgestuurd

Waarom heeft de koper 'm dan niet geactiveerd. Er staat als het goed is op de verpakking dat ie in Nederland geactiveerd moet worden. 

Of terugsturen naar Nederland om te laten activeren door ontvanger in diens telefoon. 

Of een nieuwe laten opsturen die de koper éérst activeert. En dan aan jou doorsturen. Dan is het wel een ander nummer. En dan moet je ook nog tegoed hebben anders werkt het nog niet buiten Nederland. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Freekvandenbrenk, welkom op de community. Zoals de anderen al zeggen, kunnen we dit tegenwoordig niet meer doen. Peter geeft al een paar mogelijkheden waarmee je de simkaart alsnog kunt activeren, lukt het via een van die opties?