Skip to main content

Mijn sim-kaart (nummer) is afgesloten. Waarschijnlijk omdat ik dit nummer een tijd niet heb gebruikt. Het was een soort nummer voor noodgevallen. Graag wil ik dit nummer behouden. Een aantal oudere familieleden uit Nederland en Spanje hebben dit nummer en het is lastig voor hen een ander nummer in te voeren. (En geloof me, dit hebben ze geprobeerd). Ook stond er nog een tegoed van zo’n €26 op, maar dit is voor mij onbelangrijk.

kan iemand me helpen, deze blokkade eraf te krijgen of een nieuwe prepaid met hetzelfde nummer te ontvangen?

Meestal is het zo dat na een periode van 9 maanden waarin het nummer niet is gebruikt of opgewaardeerd, het nummer definitief vervalt en je het tegoed kwijt bent.

Het tegoed is onbeperkt geldig mits je 1 x per 6 maanden het nummer gebruikt. Dat betekent: zelf bellen, sms, internet of opwaarderen.

Heb je dat na 6 maanden niet gedaan dan wordt je tegoed bevroren voor 90.dagen. Dat is de tijd die je dan nog hebt om op te waarderen. Na die 90 dagen (dus totaal.9 maanden) vervalt alles en ben het het nummer kwijt.


Beste @Ferdi b, welkom! Het klopt helemaal wat SledgehammerNL zegt. Als je binnen die 9 maanden zit, dan kan je nog opwaarderen. Zit je er al buiten, is het nummer definitief weg. Weet jij welke van de twee op jou van toepassing is? Mocht je willen dat we even meekijken, zet dan jouw 06-nummer in je profiel en laat het hier even weten 🙂


Ok, ik heb mijn telefoonnummer in profiel toegevoegd. Hoop dat m’n nummer nog gered kan worden.  Dankje 🙏


Overigens, ben ik bijna zeker dat ik het nummer in de afgelopen half nog eens gebruikt heb, juist om deze niet te laten verlopen. Maar kan het mis hebben, de tijd vliegt 😬


Simpel manier om het zelf te testen is om het nummer te bellen, als dat niet meer kan, dan is het sowieso te laat. Als je het nummer nog wel kan bellen, dan kan de blokkade met een opwaardering eraf worden gehaald.


Ok, ik heb mijn telefoonnummer in profiel toegevoegd. Hoop dat m’n nummer nog gered kan worden.  Dankje 🙏


Dank voor het invullen van je telefoonnummer @Ferdi b. Ben bang dat ik slecht nieuws voor je heb :disappointed_relieved: Op 12 mei 2021 hebben we een SMS gestuurd met de waarschuwing dat er 6 maanden geen gebruik is gemaakt van je telefoon. Er is toen geen actie ondernomen, waardoor je telefoonnummer op 16 augustus 2021 definitief is geblokkeerd. Ik kan hier helaas niets aan veranderen.