Skip to main content

Ik heb een oude hi prepaid simkaart  maar die is nu gestolen. Ik heb het simkaartnummer nodig om nieuwe sim aan te vragen. Hoe achterhaal ik die? Heb wel nog pasje met pukcode.

Ik neem aan dat je telefoon met de simkaart erin is gestolen. 

 Heb wel nog pasje met pukcode

Daar staat als het goed is ook het simkaart nummer op.


Hallo @JS77 , je bedoelt het pasje waar je de simkaart uitgedrukt hebt? Staat daarop dan naast de pukcode ook niet het simkaartnummer?


er staat een 8 cijferige code op het pasje waar de sim is uitgedrukt? Weet niet helemaal zeker of ik in de tussentijd al eens een andere simkaart heb gekregen… Maar op de website met vervangende sim aanvragen pakt ie deze code niet.

 


Hoi @JS77 , die 8-cijferige code kan dan het simkaartnummer zijn. Staat het apart van de pukcode?

Maar als dat nummer niet werkt op de website voor een vervangende sim, dan zal het toch niet het juiste pasje zijn. Helaas wordt vervanging dan lastig. Ga eens langs bij een KPN winkel, mogelijk zien zij nog een mogelijkheid.


Op het kaartje staan het 06 nummer, de puk, die is altijd 8 cijfers. En het simkaart nummer. Die laatste staat onderaan in cijfers én barcode. 


Hoi @JS77, welkom op het forum! Vervelend dat je simkaart gestolen is. Had je het 06-nummer dat hierbij hoort gekoppeld aan een KPN ID? Zo ja, dan kun je de kaart via je MijnKPN blokkeren. Voor een abonnement kun je dan ook in de MijnKPN een nieuwe simkaart aanvragen. Maar ik weet niet helemaal zeker of dit ook voor prepaid geldt. Ik raad je dan ook aan om te bellen (0800-0402, gratis) of even naar een KPN winkel te gaan. Daar kunnen mijn collega's je verder helpen met het aanvragen van een nieuwe simkaart. Neem het kaartje waar de simkaart inzat mee of hou hem bij de hand als je belt.

Had je het nummer niet gekoppeld aan een KPN ID, dan durf ik niet te garanderen dat we kunnen helpen. Omdat we in dat geval minder verificatieopties hebben. Maar, raad ik alsnog aan om te bellen of naar de winkel te gaan.