Skip to main content

Maand geleden, op 7 oktober 2022, ben ik van BEN overgegaan naar een KPN sim-only abonnement met nummer behoud. Dit abonnement ging vandaag, 7 november 2022, in. Ik had een maand geleden het abonnement via Belsimpel besteld.

Vlak na mijn bestelling in oktober kreeg ik mijn simkaart binnen. Ik wou hem activeren, maar had geen activeringscode. Ik had verwacht dat deze nog binnen zou komen vóór mijn abonnement in zou gaan, dus had verder geen actie ondernomen.

Nu, een tijdje verder, is mijn abonnement netjes ingegaan zoals afgesproken. Alles werkt naar behoren en ik vind mijn abonnement ook netjes terug in MijnKPN overzicht.

Vandaag wou ik nogmaals mijn simkaart activeren om te voorkomen dat er iets zou gebeuren. Echter, als ik nu een activeringscode wil aanvragen, herkend hij hem niet. Dit klinkt op zich logisch in mijn oren, omdat de SIM kaart nu in gebruik is.

 

Nu mijn vraag:

Heeft het gevolgen dat mijn simkaart niet geactiveerd is door mijzelf? Heeft KPN dit zelf geregeld? Is het automatisch gegaan bij overzetten nummer en overgaan op abonnement? Alles werkt nu zoals het hoort, maar wil niet dat over bijvoorbeeld een maandje o.i.d. mijn simkaart geblokkeerd wordt, omdat ik hem niet kon en nu kan activeren.

KPN activeert op een gegeven moment van op afstand de simkaart, indien de klant (jij) dit niet doet. Zoals je hebt gemerkt, werkt het dus nu op het moment dat het nummer van je oude provider wordt overgenomen. 


Duidelijk verhaal. Dat is dus gebeurd in mijn situatie. Bedankt voor de snelle reactie!