Skip to main content

Hallo, om een nieuwe nano simkaart kaart te bestellen ivm een nieuwe telefoon moet ik naast mijn mobiel nummer ook andere nummers invullen, maar heb deze niet meer. Ik heb een KPN prepaid micro simkaart. Hoe kan ik dit oplossen? Dank!

Hallo @Kwakel26 , voor het vervangen van een prepaid simkaart via de KPN website via Prepaid vervangende SIM-kaart aanvragen (kpn.com) heb je naast het 06-nummer het simkaartnummer OF de PUK-code nodig, niet allebei. De puk-code raak je ‘makkelijk’ kwijt, maar kan je het simkaartnummer op het oude micro simkaartje niet meer lezen?


Hallo Ruud. Dank voor je snelle reactie. Helaas heb ik beide codes niet meer, ik kan het simcard nummer niet meer lezen…het was ooit een standaard simcard die naar microbes geknipt. Gr

 


Tja, dat was vroeger gebruikelijk. Tegenwoordig heb je 3-in-1 simkaarten, past altijd en niet meer knippen. Kijk of je met behulp van de oude telefoon er achter kan komen. Moet ie wel 'smart’ zijn.

Hoe vind ik mijn simkaartnummer?

Ook voor het simkaartnummer geldt de regel dat de klantenservice deze informatie niet zomaar vrij mag geven. Het simkaartnummer vind je op onze factuur. Heb je die niet bij de hand? In de meeste gevallen kan je gelukkig gewoon de simkaart uit je mobiele telefoon halen en het nummer aflezen. Soms is dit niet mogelijk, bijvoorbeeld als de simkaart geknipt is of als het nummer in de loop van de tijd vervaagd is. In dat geval kan je het nummer opvragen in je mobiele telefoon.

  • Android: Download de app ‘SIM Card’. Nadat je de app geopend hebt, kan je naast ‘SIM serial number’ het simkaartnummer vinden
  • iPhone: Ga naar ‘instellingen’, ‘algemeen’ en ‘info’. Onder ICCID vind je het simkaartnummer
  • Windows Phone: Ga naar ‘instellingen’, ‘info’, ‘meer info’ en je vindt het 8-cijferige nummer onder ‘SIM ID’
  • BlackBerry: Ga naar ‘instellingen’, ‘apparaat’ en kies ‘geavanceerde systeeminstellingen’. Onder ‘SIM kaart’ vind je bij ‘ICCID’ het simkaartnummer.

Het nummer dat je vindt, is meestal 19-cijferig en je hebt er maar 8 nodig. Die krijg je als volgt:

  • De eerste 6 cijfers (893108) zijn standaard voor KPN
  • De 2 nummers daarna heb je nodig
  • De 4 nummers daaropvolgend kan je ook weglaten
  • De 6 cijfers daarna maken jouw 8-cijferige simkaartnummer compleet

bron: Hoe vind ik het klant- en/of simkaartnummer van mijn mobiele abonnement? | KPN Community

Succes!


ok, dan ga ik dit morgen rustig even proberen. Nogmaals dank voor je hulp!👍


Het nummer dat je vindt, is meestal 19-cijferig en je hebt er maar 8 nodig. Die krijg je als volgt:

  • De eerste 6 cijfers (893108) zijn standaard voor KPN
  • De 2 nummers daarna heb je nodig
  • De 4 nummers daaropvolgend kan je ook weglaten
  • De 6 cijfers daarna maken jouw 8-cijferige simkaartnummer compleet

Ik zie inderdaad 19 cijfers. Als ik bovenstaande instructie zie, dan blijft er 1 cijfers ongebruikt. Is dat dan het laatste cijfer? 

Nadat ik daarna het juiste SIM card nummer hebt, heb ik nog geen pukcode. Het lukt ook niet om deze pukcode via mijnkpn op te vragen, zonder toelichting wordt aangeven dat dit niet kan. Zonder pukcode kan ik nog steeds geen passende nano simkaart bestellen via kpn site. @kpn: graag wat support:-)


Hallo @Kwakel26 

Een voorbeeld:  ICCID 893108 12 0000 345678 0  het simkaartnummer is hier dus 12345678.

Het laatste cijfer blijft inderdaad ongebruikt.

Voor aanvragen van een vervangende prepaid simkaart ga je niet naar MijnKPN maar naar de KPN website via Prepaid vervangende SIM-kaart aanvragen (kpn.com) . Daar heb je naast het 06-nummer het simkaartnummer OF de PUK-code nodig, niet allebei. De puk-code kan je vergeten, straks met de nieuwe simkaart heb je ook een nieuwe puk-code. Daarna dit kaartje goed bewaren !!

 


Ah, ik begreep dat alle drie nodig waren. Zonder pukcode kan dus ook.

Nogmaals dank Ruud. Ik zal het nieuwe kaartje goed bewaren:slight_smile: