Skip to main content

Helaas ben ik mijn prepaid simkaart verloren in het buitenland, die ik wel heb geregistreerd omdat ik hiervoor een abonnement heb gehad.  Ik zou graag een nieuwe simkaart willen. Mijn ouders zouden de simkaart wel naar mij kunnen opsturen zodat de simkaart gewoon naar mijn adres in Nederland kan worden gestuurd. Ik heb al een nieuwe simkaart besteld (die nu nog een ander nummer heeft) om eventueel mijn huidige nummer over te kunnen zetten op deze kaart, maar dat is nog niet gelukt. Kan iemand mij helpen? 

Hoi @Lisa Foppen, welkom op het forum!  Zoals je al gezien hebt (en gedaan) kun je voor prepaid zelf een vervangende simkaart aanvragen. Alleen krijg je dan ook een nieuw nummer.

Om dit met nummerbehoud te doen heb je het simkaartnummer van de oude simkaart nodig. Als je die nog wel bij de hand hebt, dan kun je dit formulier gebruiken om (opnieuw) een vervangende prepaid simkaart aan te vragen.

Heb je het simkaartnummer niet bij de hand, dan kunnen wij je die verstrekken. Maar alleen als je ons, ter verificatie, de PUK code kunt geven. Die PUK code kun je terugvinden in de KPN Prepaid app, mits je de kaart daar gekoppeld had. Als dat zo is, vul de PUK code in op je forumprofiel (veld ‘persoonlijke opmerking’) en reageer hier weer. Dan krijg je van mij het simkaartnummer en kun je alsnog bovenstaand formulier gebruiken. De nieuwe simkaart gaat dan naar het contractadres. Laat je ouders de kaart dan in Nederland even activeren door hem in een toestel te steken en een kort belletje te doen/sms’je te versturen. Daarna kunnen ze de kaart dan naar jou opsturen.

 


Beste Erik, 

Bedankt voor uw reactie! Helaas heb ik mijn simkaart niet meer en ook het simkaartnummer niet. Ook had ik de KPN Prepaid app niet geïnstalleerd. Wat zou ik nu kunnen doen?

 

Alvast bedankt. 

 

Met vriendelijke groet, 

Lisa


Jammer, maar hopelijk geen echt probleem, @Lisa Foppen. Wil je het eens proberen via de MijnKPN app of website? Daar zou je, als je nummer daar gekoppeld is, de PUK code ook moeten kunnen inzien.


Beste Erik, 

We hebben met ons gezin een familie account waar ik heb ingelogd, maar ik zie dat mijn nummer verdwenen is uit het account. We hadden een abonnement met de familie waarin we onderling MBs konden delen en waarin alle nummers, abonnementen en facturen staan. 

 

Met vriendelijke groet, 

 

Lisa


Check, dan krijg je zo een privébericht van me met wat meer info, @Lisa Foppen. Ik denk dat we dit wel kunnen oplossen 😃


Bedankt voor de oplossing! 


Goedemiddag,

 

graag zou ik willen weten hoe ik een nieuwe simkaart (het gaat om een Sim abonnement en geen prepaid), kan aanvragen vanuit het buitenland. Ik ben de simkaart helaas kwijt en heb van alles al geprobeerd maar het lukt mij niet via de site. Kan iemand mij hiermee aub helpen? Heb inmiddels wel de simkaart geblokkeerd via de MijnKPN app.

 

Alvast bedankt!


Hallo @Simkaart bestellen , zie mijn antwoord in je eigen topic 👇