Skip to main content

Hallo,

Ik had een verzoek om een nieuwe simkaart aan te vragen bij mijn prepaid toestel.

Na dat ik een nieuwe simkaart geactiveerd heb, zie ik een melding toestel geblokkeerd netwerk-code.

Wat kan of moet ik doen

 

Hallo @An-1956, welkom op ons forum! Je hebt jouw prepaid simkaart vervangen, maar nu kan je geen gebruik meer maken van jouw toestel omdat de simkaart is geblokkeerd. Je hebt de nieuwe simkaart al geactiveerd, lees ik. Heb je deze simkaart ook in jouw toestel gestopt? Wanneer je een nieuwe simkaart activeert, wordt de oude simkaart namelijk geblokkeerd.

Mocht je de nieuwe simkaart in gebruik hebben genomen en toch de melding te zien krijgen. dan kijk ik graag even met je mee. Wil je dan jouw forumprofiel aanvullen met jouw 06-nummer en het bijbehorende simkaartnummer? Je kunt deze invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?


Hi @Denise_ 

Ik heb dit de laatste dagen vaker gezien. Bij het plaatsen van de vervangende simkaart blijkt de (heel) oude telefoon een Telfort-simlock te hebben. Dan zit de gebruiker in een spagaat, de oude simkaart is buiten werking gesteld en de nieuw simkaart wordt niet geaccepteerd door het toestel.
Indien gewenst kan ik je de andere topics via PB toesturen.


Hi @Denise_ 

Ik heb dit de laatste dagen vaker gezien. Bij het plaatsen van de vervangende simkaart blijkt de (heel) oude telefoon een Telfort-simlock te hebben. Dan zit de gebruiker in een spagaat, de oude simkaart is buiten werking gesteld en de nieuw simkaart wordt niet geaccepteerd door het toestel.
Indien gewenst kan ik je de andere topics via PB toesturen.

Goed dat je dit aangeeft! Dit was mij nog niet bekend. Zou je mij de topics via PB toe willen sturen? Dan zoek ik dit verder uit.


Ik stel voor om diegene die een gelocked Telfort toestel hebben, de gelegenheid te geven een unlockcode aan te vragen, omdat ze nu door toedoen van KPN ( geen waarschuwing dat het NIET werkt bij een gelocked toestel) geen gebruik meer van hun mobiel kunnen maken.


Ik stel voor om diegene die een gelocked Telfort toestel hebben, de gelegenheid te geven een unlockcode aan te vragen, omdat ze nu door toedoen van KPN ( geen waarschuwing dat het NIET werkt bij een gelocked toestel) geen gebruik meer van hun mobiel kunnen maken.

We geven helaas geen unlock codes meer uit. Hier zijn wij mee gestopt omdat wij al jaren geen simlock toestellen meer verkopen. Over het algemeen is dit ook geen issue. Toch is er nog een enkeling met een sterk verouderd toestel waarop nog wel een simlock aanwezig is. En ja, dan gaat de nieuwe KPN simkaart niet werken als het om een oud-Telfort klant gaat. Maar de simkaart niet vervangen is ook geen optie, omdat deze op den duur niet meer zullen werken. Uiteindelijk zal het toestel simlock vrij gemaakt moeten worden. Ons advies is daarom om naar een telefoonzaak in de buurt te gaan (zo eentje waar je ook reparaties uit kunt laten voeren). Daar kunnen ze helpen om het toestel simlock vrij te maken.


Ik probeer het via een telefoonzaak.

Ik wil het kleine formaat telefoontje niet graag missen.

Dankjewel