Skip to main content

Goedemorgen 

Ik heb van KPN nieuwe simkaart ontvangen moest deze op verzoek van hun vervangen. Mijn man heeft een ouder Nokia 1600 prepaid toestel zonder internet en ik heb alle aanwijzingen gevolgd om simkaart te activeren, maar helaas werkt het niet. Ik heb al verschillende keren gebeld maar zonder resultaat. Op mijn KPN staat dat de simkaart geactiveerd is.

Voor mijn man is dit toestel erg belangrijk, omdat hij een hersenletsel heeft opgelopen hecht hij veel waarde aan zijn voor hem bekende dingen. Hij hoeft geen internet alleen een telefoon om te bellen in nood is voldoende en daar voldoet deze telefoon aan 

Hoi @Jacomientje . Welkom op het forum.

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt.  Wat heb je met de oude SIM gedaan? Werkt die nog?


Hoi @Erwin_ 

Ik heb dit de laatste week vaker gezien. Er is een KPN actie gaande om oude Telfort simkaarten actief om te ruilen. Bij het plaatsen van de vervangende simkaart blijkt soms de (heel) oude telefoon een Telfort-simlock te hebben. Dan zit de gebruiker in een spagaat, de oude simkaart is buiten werking gesteld en de nieuw simkaart wordt niet geaccepteerd door het toestel.

Wellicht geldt dit ook voor topicstarter.

Ik had hierover eerder uitgebreid contact via PB met Denise en heb meerdere topics aangewezen.