Skip to main content
Vraag

SMS verificatie lukt niet meer doordat Prepaid simkaart verlopen is

• 26 January 2025
  • 9 reacties
  • 69 keer bekeken

Ik heb een tijd terug gebruik gemaakt van een prepaid Sim kaart. Deze gebruikte voor mijn dagelijkse bezigheden.

Ik heb inmiddels een ander abonnement, dus inmiddels is de sim kaart ook verlopen.

Nu kwam ik er vandaag achter toen ik weer in wou loggen bij een account op een website, dat ik daar middels telefoonnummer en inlog-verificatie moet inloggen, ik gebruikte hiervoor het telefoonnummer van de prepaid. Deze inlogverificatie krijg ik via een SMS dus op het telefoonnummer van de verlopen simkaart, dus deze code krijg ik niet, waardoor ik niet meer in dat account kan. Ik heb geprobeerd een vervangende simkaart te krijgen voor dat nummer, maar dat blijkt niet mogelijk te zijn. Ook kan ik het telefoonnummer in het account niet veranderen, want daarvoor moet ik dus eerst in het account kunnen.

9 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14063 reacties
  • 26 januari 2025

Hoi ​@KPNRDV 

De beste manier is om even te bellen met het gratis nummer van de KPN 0800 0402 
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.
Zon- en feestdagen gesloten.

Je kunt ook zelf een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou uitkomt.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 35723 reacties
  • 26 januari 2025

Hallo ​@KPNRDV ,

De meest simpele oplossing is om een nieuw account aan te maken voor die specifieke website. Of je neemt contact op met het bedrijf wat achter die specifieke website zit.

Dat prepaidnummer is definitief voor jou verloren. Op termijn wordt dat nummer automatisch toebedeeld aan een nieuwe klant. 

• 2107 reacties
  • 26 januari 2025

Ik denk dat Noordzee gelijk heeft. Dat nummer krijg je niet meer. Je zal het met die website moeten regelen. Volgende keer beter nadenken voordat je SMS verificatie gebruikt.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14063 reacties
  • 26 januari 2025
Marlon92 schreef:

Ik denk dat Noordzee gelijk heeft. Dat nummer krijg je niet meer. Je zal het met die website moeten regelen. Volgende keer beter nadenken voordat je SMS verificatie gebruikt.

Ik zou dat anders willen formuleren…….. voordat je prepaid daarvoor gebruikt.
Maar je kunt er altijd nog een belletje aan wagen ​@KPNRDV 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 januari 2025
huistijger schreef:
Marlon92 schreef:

Ik zou dat anders willen formuleren…….. voordat je prepaid daarvoor gebruikt.
Maar je kunt er altijd nog een belletje aan wagen ​@KPNRDV 

Ja, klopt, ik snap dat prepaid daar niet al te handig voor is. Helaas had ik op dat moment niets anders en had ik er niet aan gedacht om dat nummer weer te veranderen, nadat ik weer een normaal nummer had, omdat je je dat natuurlijk pas bedenkt wanneer je in de situatie beland dat het al te laat is ðŸ˜…

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 januari 2025
Noordzee schreef:

Hallo ​@KPNRDV ,

De meest simpele oplossing is om een nieuw account aan te maken voor die specifieke website. Of je neemt contact op met het bedrijf wat achter die specifieke website zit.

Dat prepaidnummer is definitief voor jou verloren. Op termijn wordt dat nummer automatisch toebedeeld aan een nieuwe klant. 

Ja dat zou eventueel mogelijk zijn, maar helaas bevat dat account al mijn berichten, contacten, bestanden etc. vandaar zou ik het liefst in mijn originele account willen. Ik heb een contact formulier daar ingevuld met uitleg en hoop daar een positieve reactie uit te halen, maar ben bang dat het te beveiligd zou zijn, dat ze niet zomaar een account 'teruggeven’. Natuurlijk is het altijd beter te voorkomen, dan genezen en is het natuurlijk niet slim om voor iets belangrijks een prepaid nummer te gebruiken, maar ja, helaas had ik op dat moment niets anders en kom je er pas achter dat je dat nummer nog had moeten veranderen, wanneer het al te laat is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 januari 2025
huistijger schreef:

Hoi ​@KPNRDV 

De beste manier is om even te bellen met het gratis nummer van de KPN 0800 0402 
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.
Zon- en feestdagen gesloten.

Je kunt ook zelf een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou uitkomt.

Bedankt, ik zal morgen even kijken of ik dan contact op kan nemen met KPN.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi ​@RDV2025, welkom op onze community! Ik denk dat de kans klein is dat mijn collega's hiermee kunnen helpen maar ik hoop dat je het met de website hebt kunnen regelen. Zou zonde zijn om je account over zoeits te verliezen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 januari 2025
Thomas van KPN schreef:

Hoi ​@RDV2025, welkom op onze community! Ik denk dat de kans klein is dat mijn collega's hiermee kunnen helpen maar ik hoop dat je het met de website hebt kunnen regelen. Zou zonde zijn om je account over zoeits te verliezen.

Ja ik schat de kans ook klein, helaas - ik heb nog geen contact gehad met KPN.

Ik heb ook nog geen reactie van de website, maar daarvan ben ik ook niet heel zeker op positieve afloop, aangezien alles vrij encrypted is, maar wellicht dat ik nog iets kan bewijzen met mijn (oude) simkaart waar het nummer op staat en mijn 2-stapsvertificatie wachtwoord die ik nog heb, dus ik zal het zien. Eerst nog maar hun eerste reactie afwachten, denk ik.

Reageer