Skip to main content

Op de gebruikskosten van de prepaid telefoon van mijn schoonvader staan vorige maand 33 sms’en naar 1 en hetzelfde nummer zie ik in de KPN prepaid app die ik voor hem beheer. Mijn schoonvader is 83 en heeft een Nokia 3310. Hij weet niet eens hoe hij moet sms’en! Nu heb ik op de telefoon gekeken en er staan geen uitgaande sms’en in. Het 06 nummer in kwestie is het nummer van zijn thuiskapster. Die belt hij 1x in de 6 weken voor een afspraak, maar via zijn vaste lijn bij Ziggo. Ik heb contact met haar opgenomen en zij heeft nooit een sms van zijn nummer gehad! Hoe kan dit en hoe komen we hiervan af?!

Hallo @MarcoSchr ,

Ik vermoed dat je schoonvader per ongeluk ergens op een link heeft geklikt. Iets van phishing of iets dergelijks. 
 
Ik adviseer jou om de uitgaande sms-jes te laten blokkeren. 

Dat kan als je belt vanuit dat nummer naar 0800-0402.

bron: 

 


Hallo Noordzee, bedankt voor je advies. Ga ik opvolgen. Phishing lijkt me sterk, hij heeft geen smartphone, maar een analoge Nokia…


Graag gedaan @MarcoSchr . Is het blokkeren van uitgaande sms-jes al gelukt via 0800-0402? 


Toch wel intrigerend, de verklaring zal wel heel simpel zijn, maar ik kan het niet bedenken hoe dit gebeurd kan zijn.

Iemand enig idee ?


Precies Kees! Ik kom er ook niet bij…