Skip to main content

goedmiddag

 

Wij hebben onlangs ee standkachel in in onze camper gemonteerd samen met een qstart modem die dmv sms bestuurd kan worden. Nu is deze modem volgens handleiding juist geinstalleerd, doch werkt de verbinding niet. Om eea reden werkt de simkaart niet. Ik had  een paar keer een sms commando verstuurd en 1 x kreeg ik de volgende ochtend pas respons terug van de modem. Nu werkt het helemaal niet meer. Kunt iemand ons verder helpen aub. mvg Ton

Hoi @ton.p66 . Ik zag in de documentatie, dat die SIM kaart voor dit modem

• Geen PIN code mag gebruiken

• Geen contacten op de SIM kaart mogen staan

• Voicemail voor de telefonnummer van de SIM uit moet staan

Vervolgens moet een admin telefonnummer (nummer waarvandaan je het modem wilt benaderen) na het modem ge-smst worden en moet je deze nummer via een SMS vanuit het modem bevestigt krijgen.

Is dit allemaal gedaan en gelukt? Werkt het dan nog niet? Kun je die SIM dan eens in een gewone telefoon testen? Kun je dan gewoon met die telefoon SMSjes versturen en ontvangen?

Laat maar weten, dan kunnen wij misschien verder gaan kijken.

 


Bedankt voor uw snelle feedback. Al de door u genoemde handelimgen zijn verricht. Ook heb ik de prepaid sim in mijn phone geplaatst en  tekst sms verstuurd(ook naar mijn vrouw). Dit werk uitstekend, dus zit het ergens anders , maar waar!?


Bedankt voor uw snelle feedback. Al de door u genoemde handelimgen zijn verricht. Ook heb ik de prepaid sim in mijn phone geplaatst ...

De phone kunt u vervolgens gewoon aanzetten en gebruiken zonder een pincode of iets dergelijks in te voeren?


goedemorgen

 

Het antwoord op uw vraag is dat ik idd de pincode heeft uitgezet, dus met aanzetten phone wordt er geen pincode gevraagd van de prepaidsim. mvg Ton


 Geen contacten op de SIM kaart mogen staan

Op kpn sims staan altijd 2 contacten. Namelijk de klantenservice nummers. 

Die contacten zou je dus nog even moeten wissen met de simkaart in je telefoon. 

Voicemail voor de telefonnummer van de SIM uit moet staan

Voicemail zet je uit door te bellen naar nummer 12339.


hi… bedank voor je reply. Ook dit had ik allemaal verwijderd en uitgezet. Dus alle contakten en voicemail op de sim.🤔


Hi @ton.p66, goed om te zien dat er al hulp aangeschoven is in je topic. Ik lees dat je de oplossing nog niet gevonden hebt. Het werkt in een telefoontoestel wel goed, dus de sim werkt blijkbaar goed. Heb je toevallig bij de fabrikant van het modem al nagevraagd of zij nog tips of suggesties voor je hebben? Mogelijk kunnen zij je zo aanwijzen waar dit 'm in zit.


Hallo @ton.p66 

 

Is er wel voldoende mobiel signaal op de plek waar je camper staat en waar dat modem gemonteerd is in de camper?


hi @Alexandra 

 

Ik ga idd eens vragen of hun hem kunnen resetten, maar dan moeten ze wel op afstand dat kunnen doen, en dat is nu juist niet mogelijk. De leverancier zit niet bepaald bij ons in de buurt. iig bedankt voor info...


Hallo @ton.p66 

 

Is er wel voldoende mobiel signaal op de plek waar je camper staat en waar dat modem gemonteerd is in de camper?

Ik heb thuis ook mobiel via kpn met voldoende signaal…..dus daar kan het volgens mij niet aan liggen


Hallo @ton.p66 

 

Is er wel voldoende mobiel signaal op de plek waar je camper staat en waar dat modem gemonteerd is in de camper?

Ik heb thuis ook mobiel via kpn met voldoende signaal…..dus daar kan het volgens mij niet aan liggen

Dat zegt in dit geval nog niet alles @ton.p66 . Heeft dat modem een externe antenne? Omdat als er geen externe antenne aanzit en dat modem vervolgens ergens diep in de camper (misschien nog eens dicht bij de grond) verbouwd is dan zou het zomaar kunnen dat die ontvangst daar net niet voldoende is.


@GeSp 

 

Deze modem is bedraad met externe antenne gemonteerd op de voorruit…...en in de manual staat dat er een rode led continu moet branden tbv antenne(dat doet hij), en een langzaam blinkende groene led(en die blinkt snel, wat dus niet juist is). Ik heb ook met installeren sms verstuurd en kreeg pas de volgende morgen respons terug van het modem. Dus het doet wel wat , maar niet wat het zou moeten doen.


Als ik het in de handleiding goed begrijp dan heeft het modem bij een snel blinkende groene LED dus geen verbinding met het netwerk. Of dan toch slechte ontvangst, of iets met het modem is mis. Ik zal dan ook zeggen neem eens contact op met de leverancier. Misschien hebben zij nog een goede hint.


@Joris62

Ik ga eens verder snuffelen aan de modem(misschien idd ergens verder staan met de camper). Bedankt voor je advies


@ton.p66

 

Kijk ook even hoeveel signaal je telefoon heeft als je hem op dezelfde plek als die antenne houdt.

Als je die antenne b.v. achter een gecoate voorruit hebt zitten, die coating dempt vaak het mobiele signaal behoorlijk.


@GeSp

 

Ga ik doen, maar hij staat nu bij de meubelbouwer. Dus wordt vervolgt….bedankt iig


Vandaag opnieuw een poging gedaan om het zaakje aan de praat te krijgen, en het lukte. ik kan nu met de modem overal in europa op remote de kachel in de camper aansturen. We zitten er lekker warmpjes bij straks. Bedankt voor het meedenken allemaal in deze topic😎