Skip to main content

Ik heb een nieuw abonnement afgesloten (sim-only) en heb daarbij nummerbehoud gekozen.

Nu krijg ik een mail waarin staat dat mijn E-sim automatisch geactiveerd wordt binnen 7 dagen na ontvangst (vandaag), ook als ik deze nog niet activeer. Op dat moment start mijn contract volgens deze mail.

In een andere mail staat dat pas over een maand mijn nummer over gezet wordt naar mijn nieuwe E-sim. In deze mail staat dat mijn contract dan ook pas in gaat. 

Van welke mail kan ik uitgaan? Mijn voorkeur gaat uit naar tegelijk met mijn nummer-wisseling, dan hoef ik geen tussenoplossingen te bedenken m.b.t. het gebruik van mijn nummer. Ook ben ik niet van plan de E-sim te gebruiken voordat mijn oude contract opgezegd is en mijn oude abonnement niet meer in gebruik.

 

 

Hallo @lenxis 

Het contract bij KPN gaat pas in op het moment dat de nummeroverdracht vanaf de oude provider plaatsvindt. Tot die tijd blijft het nummer en contract actief bij de oude provider. 

In het contract van KPN staat de volgende regel (in kleine lettertjes) onderaan:

** Als u overstapt naar KPN met behoud van uw nummer kan de ingangsdatum op dit contract afwijken van de overstapdatum die wij in een aparte e-mail aan u bevestigen.

De overstapdatum is leidend.

 

Precies zo ging het afgelopen maand bij mij.
Contractdatum 15 april, overstapdatum 23 mei. Start KPN contract 23 mei.


Hi @lenxis en Ruud. 

Dit klopt, wij nemen het nummer altijd 1 maand later over. Dit heeft te maken met de maand opzegtermijn. 

Ik ben dan ook benieuwd naar dat bericht over de 7 dagen. Zou je het het hier willen plaatsen? Uiteraard zonder privégegevens. 


Inderdaad, rekening houdend met de 1-maand opzegtermijn bij de oude provider en (in mijn geval) het eind van mijn contractuele periode van 2 jaar. Vandaar de 5 weken periode.


Dank voor jullie reactie @RBxx en @Alex_P . Dat stelt me gerust voor de overstap. Hieronder de mails:

 

Mail 1 activering (conclusie: na activering start het abonnement):

In deze e-mail ontvangt u alvast uw e-simkaartnummer: rnummer]. Dit nummer hebt u nodig om uw e-sim straks te activeren.

Wat gaat er verder nog gebeuren?

Stap 1. Uw activatiecode en uw contract
In de volgende e-mail die wij sturen staat een activatiecode. Met deze activatiecode samen met uw e-simkaartnummer activeert u uw abonnement. Dit is ook de startdatum van uw abonnement. Hoe de activatie precies werkt staat duidelijk in de e-mail uitgelegd.

Stap 2. Download en installeer uw nieuwe e-sim
Zodra u uw abonnement hebt geactiveerd ontvangt u weer een e-mail waarin de stappen staan uitgelegd om uw e-sim te downloaden in de MijnKPN app. Als u deze app nog niet hebt, dan staat er een link in de e-mail waarmee u de app eenvoudig kunt downloaden.

Hierna bent u klaar en kunt u direct bellen, sms’en en internetten.

 

Mail 2 activering (conclusie: na 7 dagen doet KPN dit automatisch):

Uw nieuwe e-sim met bestelnummer unummer] is bijna te downloaden. Wij hebben uw contract alvast bijgevoegd.

E-sim via MijnKPN

U hoeft niet thuis te blijven om de e-sim in ontvangst te nemen. In een volgende e-mail leggen wij u precies uit wat u moet doen om uw e-sim te downloaden.

Hoe activeer ik mijn e-sim?

U kunt uw e-sim activeren via KPN Activeren. Vul uw e-simnummer en de activatiecode in. Het e-simnummer hebt u in een eerdere e-mail ontvangen. Uw activatiecode is: scode]
Na het activeren van uw nieuwe e-sim is deze direct actief. U moet wel nog uw e-sim downloaden op uw toestel. In een volgende e-mail legen wij u precies uit wat u moet doen om uw e-sim te downloaden.

Let op: Activeer de e-sim binnen 7 dagen. Als u de e-sim nog niet hebt geactiveerd na 7 dagen, dan wordt uw bestelling automatisch geactiveerd door KPN.

 

Mail 1 nummerbehoud (conclusie: het start pas op de datum over een maand):

Datum van overzetten
Uw mobiele nummer zetten wij over op startdatum over een maand]. Deze datum hebben wij afgesproken met uw huidige mobiele aanbieder.

(...)

Hebt u een e-sim aangevraagd?
Dan hebt u een aparte e-mail van ons ontvangen met als onderwerp ‘Download en installeer uw nieuwe e-sim’. Volg de stappen in de e-mail. Hieruit hebt u de eerste 3 stappen waarschijnlijk al gedaan. De laatste, stap 4 doet u op startdatum over een maand].

Stap 4 installeer uw e-sim in de MijnKPN app
Klik op ‘Abonnement installeren’. En volg de uitleg op uw scherm. Uw toestel is daarna helemaal klaar voor gebruik! U kunt direct bellen, sms’en en internetten.

Startdatum contract
Uw contract start op startdatum over een maand]. Hebt u een Goederenkredietovereenkomst afgesloten voor uw mobiele toestel? Dan start de maandelijkse betaling tegelijk met de ingangsdatum van uw Overeenkomst mobiele aansluiting.


Dan is er niets aan de hand, ik was even bang dat er geen nummerbehoud was aangevraagd. Maar dat is dus niet het geval. Wacht dit rustig af.Â