Skip to main content
Beantwoord

Telefoon geblokkeerd ondanks gebruik binnen 6 maanden

  • 23 June 2024
  • 5 reacties
  • 137 keer bekeken

Sinds eergisteren kan ik niet meer bellen met mijn mobiele telefoon. Ik heb een prepaid kaart en deze gebruik ik eens per 6 maanden. Dit nummer wil ik om persoonlijke/emotionele redenen graag behouden, om die reden schrijf ik de laatste gebruikte data steeds op en zet ik in mijn agenda wanneer ik weer moet bellen. De laatste keer dat ik gebeld heb was op 23-12-2023, dus zou ik voor 23-06-2024 weer moeten bellen. Dit heb ik op de 21-06-2023, 22-06-2024 en 23-06-2024 gedaan. Tot mijn ontzetting kreeg ik te horen dat het nummer om administratieve redenen buiten gebruik is. Hoe is dit mogelijk, terwijl ik binnen de vastgestelde termijn heb gebeld???? Ik wil dit nummer graag behouden.

. 

Heb je al jouw persoonlijke gegevens +prepaid  06-nummer en SIM-kaart nummer in jouw forumprofiel profiel ingevuld? Dan zal een moderator van KPN hiernaar kijken. 


Hallo @BasicPhone ,

Kun je het nummer nog wel bellen? Dan zou je nu in de periode zitten van 90 dagen dat je jouw telefoonnummer kunt redden door middel van een opwaardering. Bv via een opwaardeerbon. 
 

Lukt opwaarderen ook niet meer? Dan is het nummer definitief opgeheven. En dan kan niemand bij KPN jou dat nummer weer teruggeven. 
 

edit : aanvulling met dank aan PeterG: 

Er blijkt nog een optie te zijn momenteel; een te oude simkaart.

Een kaartje van 2016 of ouder werkt binnenkort helemaal niet meer.

Veel prepaid gebruikers blijken nog simkaarten te hebben van ruim 20 jaar oud…

Simkaart vervangen.

 


Welkom op de community @BasicPhone, het kan inderdaad iets anders zijn in dit geval. Op je profiel zie ik het 06-nummer wel staan, maar het simkaart nummer wat Ariën noemde nog niet staan. Daardoor kan ik nog niet kijken wat jouw situatie precies is. 

Het kan inderdaad ook zijn dat je een oudere simkaart hebt, die worden geblokkeerd omdat ze vervangen moeten worden. Naar die gebruikers zijn berichten uitgestuurd om te informeren, maar voor Prepaid zijn er minder gegevens bekend. Als je geen bericht hebt gehad kan het daardoor komen.

Voor die situatie kan je jouw simkaart vervangen via deze link: https://www.kpn.com/service/mobiel/vervang-je-simkaart. Daar wordt ook meer uitgelegd over waarom de simkaart moet worden vervangen.


Ik heb geprobeerd, om via de link in bovenstaand bericht, een gratis nieuwe simkaart aan te vragen. Helaas lukt dit niet. Het toestel waar het om gaat is een seniorentoestel (BasicPhone) welke geen berichten kan ontvangen, dus kan ik ook de code waarom gevraagd wordt niet invoeren en kan ik dus niet verder. Graag zou ik een gratis nieuwe simkaart willen ontvangen. Ik hoop dat jullie mij die kunnen toesturen.


Ik heb geprobeerd, om via de link in bovenstaand bericht, een gratis nieuwe simkaart aan te vragen. Helaas lukt dit niet. Het toestel waar het om gaat is een seniorentoestel (BasicPhone) welke geen berichten kan ontvangen, dus kan ik ook de code waarom gevraagd wordt niet invoeren en kan ik dus niet verder. Graag zou ik een gratis nieuwe simkaart willen ontvangen. Ik hoop dat jullie mij die kunnen toesturen.

Gewoon even bij een lokale KPN winkel binnenlopen @BasicPhone 


Reageer