Skip to main content

Hoi,

Ik ben geƫmigreerd naar het buitenland. Bij vertrek bij NL abonnement omgezet naar prepaid zodat ik mijn nummer kon behouden maar niet meer de maandelijkse kosten had. Tevens van een sim naar eSIM gegaan. Helaas is nu mijn telefoon stuk gegaan en ondersteund mijn nieuwe telefoon geen eSIM meer. Ik heb het fysieke simkaartje nog, maar deze werkt nu helaas niet meer. Ik heb reeds contact gehad met de klantenservice, maar kan helaas niet geholpen worden. Doordat ik nu geen toegang meer heb tot mijn Nederlandse telefoonnummer kan ik bij veel organisaties niet meer inloggen waar ze ter verificatie een sms sturen naar je telefoonnummer. Hoe kan dit nu opgelost? De oplossing die uit de klantenservice geadviseerd werd was om een ticket vanuit Nieuw Zeeland naar de KPN winkel te boeken...kan mijn oude simkaartje niet geheractiveerd worden bijvoorbeeld? Of kan ik een nieuwe prepaid sim bestellen en aan familie meegeven waarna mijn oude nummer aan het nieuwe kaartje gekoppeld wordt??

Hemeltje lief.Ā 

Dit gaat lastig worden, maar niet onmogelijk. Prepaid ondersteunt namelijk geen e-sim. Het is puur toeval dat het blijft werken als je van abonnement naar prepaid gaat.

Verder: is je nummer geregistreerd op een Nederlands adres? Daar gaat dan de simkaart naar toe. Een van de voorwaarden dat nummers niet gekaapt danwel ongewenst overgenomen kunnen worden.Ā 

Ik hoop echt dat kpn dit weer vlot kan trekken. Gelukkig heb je de originele simkaart en dus kaartnummer nog. Dat maakt het waarschijnlijk dat het wel goed komt. Prepaid kan niet naar esim omgezet. Dat kan pas als het weer een abonnement wordt.

Nota bene. Als je gewoon de fysieke simkaart had behouden was het gewoon een kwestie van die omsteken geweest. Als je maar Ć©Ć©n nummer gebruikt is e-sim alleen maar lastig.Ā 

Helemaal exact hetzelfde is een andere gebruiker ook al overkomen. Hoe dat is afgelopen weet ik niet. Ik ben vroegtijdig uit dat topic gestapt toen een kpn moderator daar in kwam. Ik zal hen wel even een seintje geven over je situatie.Ā 

Ā 


@MarBNZĀ wil je naast de antwoorden op de vragen van @PeterGĀ ook je profiel invullen? Dan helpen we je hier graag verder!Ā šŸ™‚


Oh, profiel vergeten te vragen. Sorry @Bram_Ā šŸ˜³.


Bedankt voor de reacties.

Mijn nummer is nog geregistreerd op ons oude Nederlandse adres inderdaad (zie profiel, nu ingevuld).

Ik had inderdaad begrepen als ik niet naar eSIM was overgestapt destijds er nu geen probleem was geweest. Maar helaas ondersteunde mijn andere telefoon geen echte dual sim en moest het dus wel toen ik naar Nieuw Zeeland verhuisde en hier ook een sim moest kopen. Ik had toen niet beseft dat ik daarmee mijn fysieke simkaart nooit meer kon gebruiken.

Ā 

Ā 


Beste @MarBNZ, je kunt inderdaad het beste iemand een nieuwe simkaart voor jou aan laten vragen via onze website. Degene die dit voor jou regelt kan dan de simkaart betalen, ontvangen en opsturen of meenemen. Jij kunt daarna weer gebruik maken van je eigen telefoonnummer.Ā 


Als ik probeer via dat linkje een simkaart aan te vragen met het nummer dat achter op mijn simkaart staat, maar hij zegt telkens dat dat geen bestaand simkaart nummer is.

Ik begrijp niet helemaal waarom dat nummer niet werkt


Ik denk dat het komt omdat die simkaart nog de simkaart van mijn abonnement was dat ik lang gehad heb bij jullie en dat het geen officieel prepaid kaartje is.Ā 


Ah dat klopt. Het gaat om het simkaartnummer van de eSim. Ik begrijp dat je deze ook niet meer in je nieuwe telefoon hebt staan? Ik stuur je een privĆ©bericht, dan moet het goed komen.Ā