Skip to main content

Beste, ik heb een prepaid simkaart die ik gebruik als zakelijke nummer maar gebruik hem niet vaak. Ben de telefoon verloren waar hij in zit maar gebruik whatsapp nog steeds , nu weet ik dat je elk jaar moet opwaarderen om je simkaart actief te houden.. ik heb alleen het toestel niet omdat ik die dus verloren ben, hij ligt ergens maar krijg hem nergens gevonden (het app nummer gebruik ik op een andere telefoon). Maar wilde online opwaarderen maar dat gaat dus niet omdat het nummer niet herkend wordt, terwijl het wel van kpn is de simkaart

Waarschijnlijk is de aansluiting al verlopen als het niet meer wordt herkend via http://kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm . En als je in de reserve tijd zit, tussen de 7de en 9de maand na het laatste actieve gebruik (via het mobiele netwerk!), dan kan opwaarderen alleen nog met het toestel/simkaart zelf. Via 1244 met een papieren opwaardeerbon.

Het nummer gebruiken via Whatsapp gaat volledig buiten kpn om. Daar is het feitelijk alleen je gebruikersnaam.

Met nu het risico dat als het helemaal verloopt het als prepaid nummer wordt gekocht door een andere klant. En die gaat het aanmelden bij Whatsapp en bij jij acuut daar je aanmelding en conversaties kwijt.

Enige opties nu nog:

A toestel / sim terugvinden en hopen dat je 'm nog kunt opwaarderen via 1244. 

Een nieuwe simkaart aanvragen kan niet (als ie ook niet via de opwaardeerpagina wordt herkend).

B een nieuwe prepaidsim kopen met dan ook een nieuw nummer (helaas). Maar dan wel je huidige Whatsapp omzetten naar dat nieuwe nummer.

Want je oude ben je feitelijk al kwijt! Zeker fysiek maar ook technisch (anders zou het via de site wel lukken met opwaarderen)


Hallo @Danny1992hhhh, wat vervelend dat het nummer nu niet herkend wordt op de website. Zou je het nummer in jouw profiel willen zetten? Dan kan ik het eens opzoeken in de KPN administratie om te zien wat er met het nummer aan de hand is.Â